Radio Białystok | Nasze akcje | Koncerty Live | The Consonance Trio - retransmisja koncertu
Zespół tworzą zawodowi muzycy
The Consonance Trio to zespół utworzony w 2014 roku przez trzech przyjaciół, zawodowych muzyków na co dzień pracujących przy wielu różnych projektach. Muzyka, którą tworzą jest wspólnym mianownikiem rozmaitych zainteresowań muzycznych począwszy od muzyki klasycznej, poprzez jazz, muzykę etniczną do szeroko rozumianej muzyki rozrywkowej. W 2015 roku zespół nagrał swoje pierwsze single: Tower oraz Childhood. W 2016 roku The Consonance Trio zagrali autorskie koncerty w Millionova Fabryka Designu i Monopolis w Łodzi oraz cykl koncertów z Chórem Centrum Myśli Jana Pawła II w Warszawie i okolicach. W styczniu 2017 roku The Consonance Trio zagrali z Chórem Opery i Filharmonii Podlaskiej koncert galowy z okazji dziesięciolecia chóru OiFP w gmachu opery.
Skład zespołu:
Max Fedorov – pianista, kompozytor, aranżer.
Karol Sypytkowski – kontrabasista, gitarzysta basowy, kompozytor.
Wojciech Bronakowski – perkusista, kompozytor.
Koncert uświetnili swym śpiewem Rafał Supiński i Mateusz Stachura.
Rafał Supiński - absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie. Edukację kontynuował w Czechach na Janáčkova Akademie Múzických Umění w Brnie. Obecnie student Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie na Wydziale Wokalno-Aktorskim. Dwukrotny stypendysta Małopolskiej Fundacji "Sapere Auso" (za szczególne osiągnięcia artystyczne) oraz stypendysta Fundacji im. Z. i W. Pokusów Wspierania Edukacji Młodzieży Wiejskiej. Zagrał m.in. w polskiej prapremierze farso-wodewilu "Pińska szlachta" w reżyserii M. Pinihina (Teatr Rampa w Warszawie), w światowej prapremierze musicalu "Mały Lord" S. Markwicka w reżyserii J. Szydłowskiego w Operze Krakowskiej i w słuchowisku Radia Kraków "Wesele" S. Wyspiańskiego w reżyserii A. Seweryna. Na deskach scenicznych wystąpił ponadto w spektaklu muzyczno-tanecznym "Tango Piazzolla" w reżyserii W. Mazurkiewicza i R. Talarczyka oraz musicalu "Awantura o Basię" w reżyserii C. Domagały w Teatrze Rampa w Warszawie. Od marca 2013 roku jest aktorem-śpiewakiem Opery i Filharmonii Podlaskiej, gdzie występuje w musicalach "Korczak" Ch. Williamsa i "Skrzypek na dachu" J. Bocka oraz w operze "Traviata" G. Verdiego w reżyserii R. Skolmowskiego, a także w musicalu "Upiór w operze" A. Lloyd Webbera w reżyserii W. Kępczyńskiego. W spektaklu "Brzydki Kaczorek" M. Urbanka w reżyserii J. Szydłowskiego kreuje rolę głównego bohatera. W bajce muzycznej "Adonis ma gościa" F. Apke wciela się w rozkapryszoną papugę – postać tytułową. Zagrał również postać Romea w spektaklu muzycznym "Romeo i Julia" w reż. K. Deszcz w Teatrze Dramatycznym w Białymstoku. Wcielił się w postacie Bolesława Herberta i Zbigniewa Herberta w operze matematycznej pt. "Paradoksalny rozkład sfery" w reż. R. Kołakowskiego, której premiera miała miejsce w Centrum Sztuki "Impart" we Wrocławiu. W najnowszej produkcji OiFP – bajce muzycznej "Kot w butach" w reż. B.A. Bieleni zagra m.in. zakochanego Jasia oraz okrutnego Imć Bombastę. Oprócz ścieżki aktorskiej, Artysta stawia pierwsze kroki w reżyserii. Był asystentem reżysera przy takich tytułach, jak "Skrzypek na dachu", "Czarodziejski flet" czy "Adonis ma gościa", a także w operze "Carmen".
Mateusz Stachura - baryton, absolwent Akademii Muzycznej w Łodzi (Wydział Wokalno-Aktorski) w klasie śpiewu solowego prof. Z. Wojtczaka. Jeszcze na studiach występował solowo w spektaklach Teatru Muzycznego w Łodzi – musicalach "Wonderful Town" L. Bernsteina (w roli Chicka Clarka) i "Skrzypek na dachu" J. Bocka (w roli Fiedki) oraz widowiskach muzycznych "Znasz-li ten kraj" z muzyką S. Moniuszki i "Powróćmy jak za dawnych lat". Umiejętności wokalne doskonalił podczas kursów mistrzowskich w kraju i za granicą pod okiem doświadczonych pedagogów, m.in. prof. A. Garanča, prof. O. Pasiecznik, prof. T. Żylis-Gary, prof. U. Reinemanna, prof. K. Kałudowa, prof. M. Pikulskiego, prof. A. Dobbera, prof. D. Yarick-Cross oraz R. Crossa. W grudniu 2011 roku w Odessie brał udział w wyjazdowym przedstawieniu "Skrzypek na dachu" Teatru Muzycznego w Łodzi. Był członkiem Akademii Operowej przy Operze Narodowej w Warszawie. W 2012 roku został zaproszony, w ramach stypendium, do wzięcia udziału w prestiżowych warsztatach "Academie de Villecroze" oraz "L’Academie des Heures Romantiques" we Francji. W marcu 2015 roku brał udział w Gali Operowej w ramach XIX Wielkanocnego Festiwalu im. L. van Beethovena, która odbyła się w Radomiu. Może poszczycić się udziałem w prawykonaniu utworu „Litania do św. Jana Pawła II” J. Krutula wraz z Orkiestrą Opery i Filharmonii Podlaskiej (2015).W marcu 2016 zadebiutował w Filharmonii Narodowej na XX Festiwalu Wielkanocnym im. Ludwiga van Beethovena w roli Gadshilld’a w Operze G.Holst’a "At the Boar’s Head" pod batutą Ł.Borowicza (Płyta z koncertu wydana przez DUX). Nie ogranicza się tylko do klasycznego repertuaru. Od pięciu lat śpiewa w swoim zespole swingowym. W repertuarze ma utwory F. Sinatry, M. Bublé, L. Armstronga, R. Charlesa, E. Bodo, M. Fogga. Od 2012 roku pracuje w Operze i Filharmonii Podlaskiej, gdzie kreował rolę Marka w musicalu "Korczak" oraz rolę "Passerin’a" w musicalu "Upiór w Operze". Obecnie śpiewa partię Monostatos’a w operze "Czarodziejski Flet" W.A.Mozart’a oraz partię Morales’a w operze "Carmen" G.Bizet’a.W grudniu 2016 roku zadebiutował na deskach Teatru Wielkiego w Warszawie kreując rolę Monostatos’a w operze "Czarodziejski flet" W. A. Mozarta. Produkcja została w całości przeniesiona z Komische Oper w Berlin.