Radio Białystok | Wiadomości | Białystok: Ponad 50 imprez na stadionie miejskim
Przede wszystkim imprezy sportowe, ale też targi, konferencje i koncerty. Takie są plany spółki Stadion Miejski w Białymstoku na 2016 rok. W sumie ponad 50 różnych wydarzeń.
Zarządca obiektu zakłada, że frekwencja sięgnie 392 tys. osób. Główne imprezy sportowe to piłkarskie mecze w ekstraklasie i Pucharze Polski Jagiellonii Białystok. W 2015 r. frekwencja na nich wyniosła 244 tys. osób, gdy w sumie na wszystkich imprezach na stadionie (włącznie z tymi meczami) wyniosła 364,3 tys. osób - poinformowali w poniedziałek (08.02) przedstawiciele władz spółki na konferencji prasowej.
- Nie zgadzam się z teoriami, że na stadionie nic się nie dzieje. To mówią osoby, które po prostu albo nie są zorientowane, albo nieprzyjazne dla tego obiektu. Działo się sporo, będzie działo się jeszcze więcej - mówił dziennikarzom prezydent Białegostoku Tadeusz Truskolaski.
Między innymi w połowie lipca na stadionie odbędzie się finał Polskiej Ligi Futbolu Amerykańskiego, zaś w maju i czerwcu - dwa międzynarodowe turnieje piłkarskie dla dzieci, z których jeden pod patronatem byłego piłkarza Jagiellonii i reprezentanta Polski Tomasza Frankowskiego.
W kalendarzu jest też wiele imprez w kilku innych dyscyplinach sportu, do tego np. Podlaski Festiwal Piwa, koncerty muzyczne (w tym druga edycja "Ekstraklasy Disco Polo") oraz targi, szkolenia i wystawy.
Stadion Miejski przewiduje wzrost frekwencji
Władze spółki Stadion Miejski uważają, że na tym etapie działalności obiektu osiągana frekwencja i jej planowany wzrost, to dobry wynik. - Patrzymy też na to, jak to jest na innych obiektach, gdzie tak naprawdę przekroczenie 200 tys. osób jest dużym problemem - mówił prezes spółki Adam Popławski. Zapewniał, że z roku na rok imprez na stadionie będzie więcej.
Planowane koszty działalności spółki w 2016 r. to 6,5 mln zł, przychody własne z działalności - prawie 3,5 mln zł. Różnicę dokłada miasto ze swego budżetu, spółka spłaca też zobowiązania związane z budową obiektu.
Stadion nie ma jeszcze wynajętej powierzchni biznesowej, a także dochodów z gastronomii (właśnie w poniedziałek rozstrzygnięto przetarg na catering, po podpisaniu umowy ze zwycięzcą, prognozowany dochód spółki to ok. 150 tys. zł rocznie plus procent od przychodów tego operatora). Nie został też wybrany sponsor tytularny obiektu - trwają negocjacje z dwoma zainteresowanymi podmiotami.
Prezydent Truskolaski mówił na konferencji, że nie zakłada zysku finansowego przy działalności stadionu. Do starego (w jego miejsce powstał nowy) samorząd dokładał 1,8 mln zł i chciałby, żeby podobna sytuacja miała miejsce w przypadku nowego obiektu. (PAP, oprac. zmj)
Zobacz też:
Białystok: Firmy Adampol i Electrum powalczą o tytuł sponsora tytularnego Stadionu Miejskiego
Białystok: Ponad 100 mln złotych odszkodowania musi zapłacić miastu polsko-francuskie konsorcjum