Radio Białystok | Wiadomości | Ministerstwo infrastruktury szuka "racjonalnego" rozwiązania przebiegu Via Carpatia w Podlaskiem

Ministerstwo infrastruktury szuka "racjonalnego" rozwiązania przebiegu Via Carpatia w Podlaskiem

20.03.2017, 19:16, akt. 19:34

Będą analizowane oba rozważane warianty drogi S19 Via Carpatia od Białegostoku do granicy z Białorusią w Kuźnicy: krótszy - po drodze krajowej nr 19 przez Czarną Białostocką i dłuższy przez Knyszyn i Korycin - poinformował wiceminister infrastruktury Jerzy Szmit.

fot. Monika Kalicka
fot. Monika Kalicka

Wiceminister dodał, że ministerstwo szuka "racjonalnego" rozwiązania tej sprawy. Wyjaśnił, że w związku z tym, że stan zaawansowania prac nad wariantem przez Knyszyn i Korycin jest jeszcze - jak to ujął - "bardzo znikomy", dlatego podjęto decyzję, by w ramach prac nad studium uwarunkowań techniczno-organizacyjno-środowiskowych przeanalizować oba warianty.

- Jednocześnie będziemy badać, jakie są możliwości, żeby tę inwestycję w sposób racjonalny przeprowadzić - powiedział w poniedziałek Szmit w Knyszynie.

W ostatnich dniach grupa podlaskich samorządowców podpisała wspólny list do ministerstwa infrastruktury i budownictwa oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, w którym wnioskują, by S19 przebiegała do Kuźnicy przez Wasilków, Czarną Białostocką i Sokółkę, a nie - jak zakłada się obecnie - przez Knyszyn i Korycin, bo wtedy będzie omijać miejscowości leżące na najkrótszej i obecnie najczęściej wykorzystywanej trasie do Kuźnicy - także w ruchu tranzytowym. Droga przez Korycin i Knyszyn miałaby z Białegostoku do Kuźnicy być o ok. 40 km dłuższa i znacznie droższa w budowie.

Na początku marca przebieg S19 przez Czarną Białostocką poparli również podlascy działacze PiS.

- Szukamy takiego rozwiązania, które będzie po prostu racjonalne ze względów komunikacyjnych, przyrodniczych, ale i społecznych. To wszystko musimy brać pod uwagę - mówił Szmit. Dodał, że jeżeli po zbadaniu "tych innych możliwości" okaże się możliwa budowa starą, krótszą trasą, to szlak będzie wyznaczony "zgodnie z postulatami wielu podlaskich środowisk". Nie podał konkretnych terminów.

Jak informowała GDDKiA w 2016 r., cały podlaski odcinek drogi Via Carpatia ma mieć 248 km długości i ma kosztować ponad 12 mld zł. Od Białegostoku na południe Via Carpatia ma biec przez Bielsk Podlaski i Siemiatycze do Chlebczyna. W lutym 2017 r. odbyły się konsultacje społeczne na temat realizacji 68-km odcinka tej drogi: Ploski-Chlebczyn, m.in. nt. obwodnicy Bielska Podlaskiego.

S19 biegnie od granicy ze Słowacją w Barwinku przez Rzeszów, Lublin i Białystok (planowany węzeł Choroszcz k. Białegostoku). 

źródło: PAP | red: mak

ZOBACZ TEŻ:


PiS chce zmienić przebieg podlaskiego odcinka S19

4.03.2017, 16:13

Podlascy działacze PiS chcą by podlaski odcinek S19 przebiegał od Białegostoku do przejścia granicznego z Białorusią w Kuźnicy przez Sokółkę, a nie jak zakładają obecne plany przez Knyszyn i Korycin. Ich zdaniem to rozwiązania bardziej ekonomiczne i ekologiczne.


MIB nie planuje zmiany trasy Via Carpatia, która ma przebiegać m.in. przez Białystok

16.12.2016, 17:18

To odpowiedź na obawy m.in. władz Białegostoku oparte o medialne informacje, że trasa miałaby omijać stolicę województwa podlaskiego.


Przebieg planowanej w Podlaskiem drogi S19 Via Carpatia będzie przeanalizowany

15.07.2016, 18:00

Zmiany przebiegu tej drogi na północ od Białegostoku domagają się samorządy powiatu sokólskiego.




Studio Radia Bialystok

studio

+48 85 744 22 22
studio@radio.bialystok.pl

ZNAJDŹ NAS












źródło: www.radio.bialystok.pl​