3 wskazówki na skuteczną pielęgnację stóp, po 65. roku życia

[Artykuł sponsorowany]

11.05.2021, 09:14, akt. 09:20


3 wskazówki na skuteczną pielęgnację stóp, po 65. roku życia
3 wskazówki na skuteczną pielęgnację stóp, po 65. roku życia

Pielęgnacja skóry po 65. roku życia jest niezwykle wymagająca. Zmniejszona ilość kolagenu, elastyny i kwasu hialuronowego przyczynia się do jej większej wiotkości, wzmożonego przesuszania, nierzadko pękania i bólu. Nic więc dziwnego, że z pieczołowitą starannością powinniśmy wybierać określone kosmetyki i zabiegi, które zadbają o jej prawidłowe nawilżenie i neutralne pH. Zadanie to dotyczy także stóp, które bardzo rzadko pomijamy w codziennych rytuałach pielęgnacyjnych.

Dlaczego nasze stopy wymagają pielęgnacji?

Stopy są niezwykle ważnym, niepozornym elementem naszego ciała. Ich wieloletnie eksploatowanie i pojawiające się infekcje nierzadko mają wpływ na cały nasz organizm, na komfort i nierzadko - poczucie sprawności.

Lata chodzenia, pracy stojącej, wielokrotne urazy, a także niska jakość lub źle dobrane obuwie to główne przyczyny pojawiających się problemów, dolegliwości bólowych lub w skrajnych wypadkach - patologii, doprowadzających do niewłaściwej postawy ciała

Naukowcy i lekarzy potwierdzają, że odpowiednia, systematyczna pielęgnacja naszych stóp niweluje problemy krążeniowe oraz zmniejsza ryzyko objawów, związanych z np. cukrzycą (tzw. stopa cukrzycowa). Dlatego też tak ważne jest, aby nie ignorować symptomów i problemów zdrowotnych, które mogłyby sygnalizować poważne dolegliwości na tle układu ruchu.

Po pierwsze: odpowiednie obuwie

Starannie dobrane obuwie pomoże Ci nie tylko utrzymać równowagę, ale także zapobiegnie upadkom, złamaniom lub powstającym, bolesnym pęcherzom. Wybierając więc mokasyny, klapki lub sandałki zwróć uwagę nie tylko na materiał, z którego są wykonane, ale także na odpowiednio dobrany rozmiar. Nigdy nie kupuj butów, które już podczas mierzenia uwierają Cię w piętę lub palce.

Uwzględniając ogólne ograniczenie ruchowe, zrezygnuj z butów na wysokim obcasie, z wąskim czubem i sztywną podeszwą. Zdecydowanie lepsze będzie obuwie lekkie, dobrze wyprofilowane lub o właściwościach zdrowotnych (https://www.pomocedlaseniora.pl/76-buty-zdrowotne-scholl).

Pamiętaj, aby Twoje obuwie miało odpowiednie podparcie dla pięt. Ich brak może powodować ból stóp, a także kolan, bioder i w skrajnych wypadkach - kręgosłupa lub stawu skroniowego.

Jeśli cierpisz na poważne schorzenie neurologiczne lub hormonalne, porozmawiaj ze specjalistami o odpowiednim, najzdrowszym obuwiu. Nigdy nie kupuj ich “na oko” lub w nieznanym ci do tej pory miejscu (np. na straganach). 

Po drugie: pobudź krążenie

Właściwa pielęgnacja bazuje nie tylko na kosmetykach o dobrym składzie, ale także na… krążeniu. Aby je pobudzić możesz wykonać kilka prostych ćwiczeń lub trików:


siedząc na krześle lub kanapie podłóż pod nogi pufę lub drugie krzesło, dbając o to, aby kończyny były wyprostowane w kolanach, ruszaj palcami - zwłaszcza, jeśli siedzisz w jednej pozycji przez dłuższy czas, masuj stopy - zarówno przy pomocy dłoni, jak i grubszych szczotek do masażu, regularnie uprawniaj sport - nawet zwykłe spacery lub nording wlking pobudzi skutecznie Twoje krążenie.

Po trzecie: dobierz kosmetyki i skarpetki

Czym byłaby właściwa pielęgnacja bez odpowiednich kosmetyków? Dobierając więc kremy, maski lub olejki zadbaj o skuteczny, możliwie naturalny i przebadany skład produktu. Doskonale sprawdzą się te na bazie mocznika - najlepiej o stężeniu 5 lub 10%. Stosuj produkty po każdej kąpieli lub prysznicu, wsmarowując je starannie na całej powierzchni stóp - również pomiędzy palcami.

W zachowaniu odpowiedniej elastyczności i pH skóry pomogą ci też odpowiednie skarpetki - najlepiej z naturalnych tkanin. Dzięki ich higroskopijności i właściwości termoregulacyjnych zmniejszysz uczucie wilgoci, zapewniając sobie komfort i uczucie świeżości. Zimą szczególnie rekomenduje się skarpetki z wełny merynosa (która może wchłonąć nawet do 30% masy własny własnej), a latem - z lnu lub bawełny.





















 
 
Studio Radia Bialystok

studio

+48 85 744 22 22
studio@radio.bialystok.pl

Podlaskie To Tu

źródło: www.radio.bialystok.pl​


Białystok FM 99,4 Łomża FM 87,9 Suwałki FM 98,6 Siemiatycze FM 104,1 Białowieża FM 89,4 178,352 MHz (k.5C) DAB+

Copyright © Polskie Radio Białystok