Internet to źródło rozrywki, ale także i wiedzy. To do wyszukiwarki trafiają zapytania użytkowników sieci o firmy oraz produkty. Stąd przenoszeni są do stron internetowych, które są wysoko w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Jak sprawić, aby witryna znalazła się wśród nich? Odpowiedzią na to pytanie jest pozycjonowanie.
Pozycjonowanie to zbiór działań SEO, które są przeprowadzane w obrębie strony internetowej oraz poza nią. Przyświeca im jeden główny cel - zdobywanie wysokich miejsc w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Najlepiej, aby to były pozycje prezentowane na pierwszej stronie w wyszukiwarce. To miejsce, które najczęściej odwiedzają i sprawdzają użytkownicy internetu, aby znaleźć produkty, usługi oraz firmy.
Działania w ramach pozycjonowania dedykowane są wszystkim przedsiębiorcom. To dziś niezbędna usługa dla wszystkich tych, którzy chcą budować wizerunek marki, zdobywać rozpoznawalność oraz zwiększać sprzedaż. Z pozycjonowania mogą skorzystać firmy nowe, dopiero zaczynające stawiać kroki w promowaniu. To także usługa, której potrzebują marki funkcjonujące od dawna, ale ciągle mierzące się z konkurencją. Zatem każda firma, mała, duża, nowa, czy już istniejąca, dzięki pozycjonowaniu może przybliżyć się do osiągnięcia celów biznesowych i marketingowych.
Pozycjonowanie pomaga osiągnąć sukces wizerunkowy i sprzedażowy w internecie. Aby to było możliwe, Agencja Interaktywna Manley realizuje działania dopasowane do konkretnej sytuacji, w jakiej znajduje się witryna. W ich skład wchodzi:
Efekty pozycjonowania widoczne są średnio po 3-6 miesiącach od rozpoczęcia działań. Zależne jest to od stanu witryny oraz intensywności prowadzonych zabiegów. Zanim będą widoczne pierwsze efekty pozycjonowania w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, można pokusić się o reklamy w ramach Google Ads. Kampanie prowadzone w ten sposób uzupełniają działania SEO. Co ważne, ich efekt jest widoczny natychmiast, a reklamy prezentowane są m.in. w płatnych wynikach wyszukiwania.
Dzięki pozycjonowaniu możliwe jest osiągnięcie sukcesu wizerunkowego i sprzedażowego w internecie. Odpowiednio realizowane działania SEO dostarczają długotrwałych efektów. Zabiegi, jakie są prowadzone w ramach pozycjonowania, to m.in. link building oraz content marketing. Ich doskonałym uzupełnieniem jest prowadzenie kampanii reklamowych w ramach platformy Google Ads.