Co to jest pozycjonowanie?

[Artykuł sponsorowany]

2.06.2022, 14:59, akt. 15:00


Co to jest pozycjonowanie?
Co to jest pozycjonowanie?

Internet to źródło rozrywki, ale także i wiedzy. To do wyszukiwarki trafiają zapytania użytkowników sieci o firmy oraz produkty. Stąd przenoszeni są do stron internetowych, które są wysoko w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Jak sprawić, aby witryna znalazła się wśród nich? Odpowiedzią na to pytanie jest pozycjonowanie.

Co to jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie to zbiór działań SEO, które są przeprowadzane w obrębie strony internetowej oraz poza nią. Przyświeca im jeden główny cel - zdobywanie wysokich miejsc w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Najlepiej, aby to były pozycje prezentowane na pierwszej stronie w wyszukiwarce. To miejsce, które najczęściej odwiedzają i sprawdzają użytkownicy internetu, aby znaleźć produkty, usługi oraz firmy.

Dla kogo jest pozycjonowanie?

Działania w ramach pozycjonowania dedykowane są wszystkim przedsiębiorcom. To dziś niezbędna usługa dla wszystkich tych, którzy chcą budować wizerunek marki, zdobywać rozpoznawalność oraz zwiększać sprzedaż. Z pozycjonowania mogą skorzystać firmy nowe, dopiero zaczynające stawiać kroki w promowaniu. To także usługa, której potrzebują marki funkcjonujące od dawna, ale ciągle mierzące się z konkurencją. Zatem każda firma, mała, duża, nowa, czy już istniejąca, dzięki pozycjonowaniu może przybliżyć się do osiągnięcia celów biznesowych i marketingowych.

Na czym polega pozycjonowanie?

Pozycjonowanie pomaga osiągnąć sukces wizerunkowy i sprzedażowy w internecie. Aby to było możliwe, Agencja Interaktywna Manley realizuje działania dopasowane do konkretnej sytuacji, w jakiej znajduje się witryna. W ich skład wchodzi:

  • audyt SEO, czyli poznanie aktualnego stanu witryny,
  • przygotowanie strategii, w której znajdą się dopasowane działania oraz opracowane frazy kluczowe,
  • optymalizacja kodu witryny, dzięki której będzie on przejrzysty i czytelny, co przekłada się na jej możliwości rozbudowy oraz prędkość ładowania,
  • zbudowanie responsywności strony, zakładającej dopasowanie jej wyglądu oraz struktury do wielkości urządzenia, na którym jest ona wyświetlana (komputer, tablet, smartfon),
  • optymalizacja tytułów oraz opisów wszystkich stron, mająca na celu ich doprecyzowanie i dopasowanie do fraz kluczowych, a także do wymagań wyszukiwarki,
  • modyfikacja aktualnych treści poprzez ich korektę oraz wykorzystanie słów kluczowych,
  • content marketing, który zakłada tworzenie atrakcyjnych treści, zgodnych z realizowaną strategią i umiejętnie wykorzystujących opracowane frazy kluczowe,
  • link building, czyli zadbanie o prawidłowe linkowanie wewnętrzne między poszczególnymi podstronami oraz linkowanie zewnętrzne z wartościowych źródeł.

Czym uzupełnić pozycjonowanie?

Efekty pozycjonowania widoczne są średnio po 3-6 miesiącach od rozpoczęcia działań. Zależne jest to od stanu witryny oraz intensywności prowadzonych zabiegów. Zanim będą widoczne pierwsze efekty pozycjonowania w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, można pokusić się o reklamy w ramach Google Ads. Kampanie prowadzone w ten sposób uzupełniają działania SEO. Co ważne, ich efekt jest widoczny natychmiast, a reklamy prezentowane są m.in. w płatnych wynikach wyszukiwania.

Podsumowanie

Dzięki pozycjonowaniu możliwe jest osiągnięcie sukcesu wizerunkowego i sprzedażowego w internecie. Odpowiednio realizowane działania SEO dostarczają długotrwałych efektów. Zabiegi, jakie są prowadzone w ramach pozycjonowania, to m.in. link building oraz content marketing. Ich doskonałym uzupełnieniem jest prowadzenie kampanii reklamowych w ramach platformy Google Ads.






















 
 

REKLAMA
Nie Teatr OXFORD DRAMA - koncert

REKLAMA
OiFP PAJACE / RYCERSKOŚĆ WIEŚNIACZA, R. LEONCAVALLO / P. MASCAGNI

Podlaskie Centrum Produktu Lokalnego

źródło: www.radio.bialystok.pl

Białystok FM 99,4 Łomża FM 87,9 Suwałki FM 98,6 Siemiatycze FM 104,1 Białowieża FM 89,4 178,352 MHz (k.5C) DAB+

Copyright © Polskie Radio Białystok