Szukasz skutecznej agencji SEO? Zobacz, na co zwrócić uwagę przy wyborze!

[Artykuł sponsorowany]

17.06.2022, 12:22, akt. 12:23


Szukasz skutecznej agencji SEO? Zobacz, na co zwrócić uwagę przy wyborze!
Szukasz skutecznej agencji SEO? Zobacz, na co zwrócić uwagę przy wyborze!

Z roku na rok na polskim rynku pojawia się coraz więcej agencji specjalizujących się marketingu internetowym. Często kuszą ceną, szybkimi efektami, czy dodatkowymi benefitami dla klienta. Ale na jakie elementy tak naprawdę warto zwrócić uwagę, by zaufać właściwej firmie i mieć gwarancję sukcesu? Przygotowaliśmy listę, która pomoże Ci dokonać słusznego wyboru!

1. Sposób rozliczenia

Przed podpisaniem umowy z agencją zwróć uwagę na proponowaną przez nią formę rozliczenia za usługę pozycjonowania stron. Najczęściej możemy spotkać się z dwoma metodami:

  •  rozliczanie za pozycje
  •  stały abonament

Pierwsza forma rozliczenia może i brzmi atrakcyjnie, ponieważ ponosisz koszt dopiero w momencie wypozycjonowania wybranej frazy. Jednak jest tutaj pewien haczyk. W tym modelu agencja SEO chce jak najszybciej wypozycjonować stronę, by móc jak najszybciej wystawić fakturę. Jednak szybkie pozycjonowanie stron internetowych jest bardzo ryzykowne dla witryny. Bywa, że pozycjonerzy dopuszczają się zabronionych praktyk, które mogą spowodować stałe usunięcie Twojej strony z wyników wyszukiwania. Nic więc dziwnego, że agencję coraz częściej odchodzą od modelu rozliczania się za efekt.

Dużo bezpieczniejszą i sprawdzoną metodą jest stała comiesięczna opłata tzw. abonament. W tym modelu widoczność Twojej strony jest budowana naturalnie i stopniowo. Celem nie jest tylko wbicie jak największej liczby fraz do TOP10 Google, ale przede wszystkim zwiększenie ruchu i konwersji na stronie www. Tę formę rozliczenia oferuje np. agencja Widoczni, która opiera strategię swoich działań na długoterminowym planie, angażuje w projekt wielu specjalistów i myśli przede wszystkim o realnych zyskach dla klienta.

2. Sposób komunikacji na linii klient - agencja

To, w jaki sposób i jak często agencja będzie się z Tobą komunikować w sprawie swoich działań się niezwykle istotne. Na początek zorientuj się, czy Twojej firmie zostanie dedykowany indywidualny zespół projektowy, w tym opiekun klienta. To bardzo ważne, abyś za każdym razem mógł kontaktować się ze stałymi osobami, wdrożonymi w status prac na Twojej stronie i odpowiedzialnymi za działania. Ponadto sprawdź, jak często agencja wysyła raporty z podsumowaniem efektów swojej pracy. Czy są to raporty tygodniowe, miesięczne, a może kwartalne?

Myśląc o wyborze agencji, która zajmie się pozycjonowaniem Twojej strony internetowej, pewnie zastanawiasz się, czy musi być ona z tego samego miasta co Ty. Otóż, nie ma takiej konieczności. Pozycjonowanie to usługa, która może być w 100% wykonywana wirtualnie, a wszelkie konsultacje i spotkania można zorganizować zdalnie. Nie musisz się ograniczać się wyłącznie do agencji zlokalizowanych w Twojej okolicy. Możesz wybrać nawet tą z drugiego końca Polski. Aby mieć pewność stałego kontaktu z agencją, dowiedz się jak często i w jakiej formie możesz liczyć na wideo spotkania z zespołem i czy w razie wątpliwości lub problemów Twój opiekun będzie dostępny pod telefonem.

3. Opinie w sieci

Chcesz wiedzieć, jak daną agencję oceniają jej dotychczasowi klienci? Zasięgnij opinii w sieci! Sprawdź, co o danej firmie piszą inni, na przykład na profilu firmowym w Google, Facebooku. Jeśli nie ufasz opiniom zamieszczonym na tych kanałach, sprawdź rekomendacje zamieszczone na portalu Clutch.co. Clutch.co bo bardzo wiarygodny kanał opinii, gdzie użytkownicy opisują szczegółowo przebieg współpracy i są podpisani prawdziwymi danymi (imieniem nazwiskiem, nazwą firmy i stanowiskiem).

Prócz opinii klientów, warto zwrócić uwagę na opinie napisane przez samym pracowników agencji. To pozwoli zweryfikować, czy atmosfera wewnątrz firmy jest w porządku a zespół wykonuje swoją pracę z pasją i zaangażowaniem.

4. Wartości i etyka pracy

Profesjonalna agencja z pewnością ma spisany swój kodeks pracy i wartości, jakimi się kieruje. Zapoznanie się z takim dokumentem pozwoli Ci lepiej zrozumieć sposób, w jaki działa agencja i dowiedzieć się, co jest ważne dla jej pracowników. W przypadku branży SEO szczególnie istotne jest, by praca wykonywana była rzetelnie i zgodnie z zasadami narzuconymi przez Google. Przede wszystkim sprawdź czy agencja:

  •  słucha potrzeb klienta
  •  liczy się z Twoimi zyskami
  •  będzie traktować Cię po partnersku i z szacunkiem
  •  komunikuje się jasno i zrozumiale
  •  przestrzega poufności danych
  •  nie obiecuje nierealnych efektów
  •  nie działa na szkodę klienta

5. Dodatkowe benefity

Niektóre agencje przygotowują dla swoich klientów dodatkowe bonusy i udogodnienia w czasie trwania współpracy. Tak jest na przykład w przypadku agencji Widoczni, która organizuje cykliczne szkolenia dla klientów z analityki internetowej i narzędzi SEO. Akademia Widoczni to zespół praktyków, którzy prostym językiem wyjaśniają skomplikowane pojęcia branżowe i doradzają klientom, jak i gdzie na własną rękę mogą śledzić efekty pracy na stronie. Szkolenia prowadzone są zarówno stacjonarnie, jak i zdalnie, także można wziąć w nich udział bez względu na lokalizację.

Gdzie szukać najlepszych agencji SEO w Polsce?

Nie wiesz gdzie znaleźć agencję SEO na miarę swoich potrzeb? Zerknij na najnowszy ranking polskich agencji SEO i sprawdź, które z nich są najlepsze w kategoriach:

  •  liczba opinii w sieci
  •  liczba obserwujących w social mediach
  •  liczba fraz w TOP 10
  •  liczba specjalistów SEO itp.





















 
 
Studio Radia Bialystok

studio

+48 85 744 22 22
studio@radio.bialystok.pl

źródło: www.radio.bialystok.pl​


Białystok FM 99,4 Łomża FM 87,9 Suwałki FM 98,6 Siemiatycze FM 104,1 Białowieża FM 89,4 178,352 MHz (k.5C) DAB+

Copyright © Polskie Radio Białystok