Jak zweryfikować skuteczność agencji SEO?

[Artykuł sponsorowany]

3.08.2022, 18:25, akt. 18:28


Jak zweryfikować skuteczność agencji SEO?
Jak zweryfikować skuteczność agencji SEO?

Pozycjonowanie stron internetowych to złożony proces, który wykonany w profesjonalny sposób, skutecznie zwiększa widoczność witryn w wyszukiwarce internetowej. Zadanie to należy do specjalistów pracujących w agencji SEO, umożliwiającym dotarcie potencjalnym klientom do strony ich klientów. W jaki sposób jednak wybrać agencję, której działania przyniosą oczekiwane efekty? Dowiedz się, co warto mieć na uwadze przez podjęciem współpracy z agencją SEO!

Co to jest agencja SEO?

Na początku warto zdefiniować ten termin. Agencja SEO to firma, który świadczy usługi z zakresu optymalizacji stron pod wyszukiwarki internetowe – najczęściej jest to wyszukiwarka Google.

Doświadczenie na rynku i opinie klientów 

W pierwszej kolejności sprawdź, jak długo dana agencja funkcjonuje na rynku oraz poznaj opinie klientów, którzy mieli okazje z nią wcześniej współpracować. Dowiedz się też więcej na temat zespołu: którzy specjaliści wchodzą w jego skład i jakie jest ich doświadczenie w optymalizacji strony z branży, w jakiej działasz.

Opinie innych osób, które korzystały z usług danej agencji też mogą okazać się niezwykle cenne. Jeżeli mimo kuszącej oferty, znacznie przeważają te negatywne, lepiej szukać dalej.

Rodzaj zawieranej umowy 

Jeżeli uważasz, że znalazłeś specjalistów godnych zaufania, omówcie dokładnie warunki umowy współpracy. Obecnie, umowy konstruowane są zazwyczaj w taki sposób, aby klient nie miał żadnego problemu z zakończeniem jej przed określonym wcześniej terminem, kiedy nie będzie zadowolony z efektów pracy danej agencji.

Chociaż szczegółowe czytanie umów należy najczęściej do żmudnych zadań, nie pomijaj tej czynności. Miej na uwadze zwłaszcza kary umowne, które mogą działać na twoją niekorzyść. Sprawdź też, czy w treści zawarto osoby odpowiedzialne za wykonywanie wszelkich działań i pamiętaj, że celem umowy jest ochrona zarówno agencji, jak i jej klienta.

Audyt strony internetowej 

Skuteczność podjętych działań, dotyczących optymalizacji strony internetowej, będzie w dużej mierze zależała od przeprowadzeniu audytu SEO. To na podstawie jego wyników, które są dokładnie analizowane, specjaliści są w stanie opracować najskuteczniejszy plan działania. Audyt pozwala bowiem uwidocznić błędy w witrynie oraz wskazać, co dokładnie wymaga wprowadzenia poprawek.

Przed podpisaniem umowy upewnij się też, co dokładnie zostanie zweryfikowane podczas przeprowadzanego audytu – niezwykle istotna jest między innymi jakość content marketingu, gdyż wartościowe treści znacząco przyczyniają się do zajęcia wysokiego miejsca w wyszukiwarce. Agencja powinna zwrócić uwagę również na kod źródłowy strony, weryfikując, czy nie wymaga on zoptymalizowania.

Dobór słów kluczowych 

Jak już wspomnieliśmy wyżej, treści stanowią solidny filar skutecznej optymalizacji. W tekstach powinny zostać zawarte odpowiednio dobrane słowa kluczowe, które będą współgrały z branżą danego klienta. Indywidualne podejście jest w tym przypadku wyjątkowo ważne, gdyż w przypadku jednej działalności lepiej może sprawdzić się na przykład użycie fraz long tail, zaś w przypadku innej mogą być skuteczne wyłącznie zwięzłe i treściwe frazy.

Agencja musi wziąć pod uwagę nie tylko specyfikę danej branży, ale i jej popularność. Na tej podstawie jest w stanie określić, czy lepsze wyniki strona otrzyma na przykład wtedy, gdy zastosowane zostanie pozycjonowanie wyłącznie lokalne.

Przekazywane raporty 

Sporządzane na bieżąco raporty pozwalają kontrolować postęp prowadzonych działań, dlatego też najlepiej podjąć współpracę z agencją, która bez żadnego problemu będzie ci je udostępniać. Otrzymywanie raportów dotyczących przeprowadzanych prac oraz ich wyników to najlepszy sposób na utwierdzenie się w tym, że usługa przebiega zgodnie z założeniami, a efekty stają się coraz lepiej widoczne.

Artykuł powstał we współpracy z https://contentninja.pl.






















 
 

REKLAMA
OiFP KONCERT DYPLOMANTÓW UMFC FILII W BIAŁYMSTOKU

REKLAMA
NIETEATR ŻYCIORYS - Wojciech Wysocki | monodram poetycki

REKLAMA
OiFP PAJACE / RYCERSKOŚĆ WIEŚNIACZA, R. LEONCAVALLO / P. MASCAGNI

Podlaskie Centrum Produktu Lokalnego

źródło: www.radio.bialystok.pl

Białystok FM 99,4 Łomża FM 87,9 Suwałki FM 98,6 Siemiatycze FM 104,1 Białowieża FM 89,4 178,352 MHz (k.5C) DAB+

Copyright © Polskie Radio Białystok