Radio Białystok | Reklama | Materiały reklamowe - Czy w 2026 roku Twoja firma przetrwa bez content marketingu? 5 znaków, że tracisz klientów na rzecz konkurencji
Content is king. Te słowa Billa Gatesa są dziś chyba bardziej aktualne niż kiedykolwiek. Jeśli Twoja firma ma problemy ze zdobywaniem klientów – duża szansa, że powodem jest właśnie brak strategii contentowej. Przedstawiamy pięć podstawowych objawów, które pokazują, że skuteczny marketing internetowy nie istnieje bez dobrych treści.
Jeśli nie jesteś widoczny w największej wyszukiwarce świata, tracisz potencjalnych klientów. A jakie strony najchętniej promują algorytmy? Te, które dostarczają im treści. Gdy nie publikujesz na swojej stronie artykułów eksperckich, case studies, poradników czy innych form contentu, nie wysyłasz robotom Google żadnych sygnałów świadczących o autorytecie Twojej marki w branży.
W praktyce kończy się to tym, że pojawia się w wyszukiwarce tylko pod zapytaniami… z nazwą marki. Nie istnieje za to pod frazami, które użytkownicy wpisują, gdy chcą rozwiązać jakiś problem (frazy informacyjne, np. „Jakie buty trekkingowe wybrać na jesień?”) albo gdy chcą kupić konkretny produkt (frazy typu „buty trekkingowe Salomon męskie”).
Kampanie displayowe w Google Ads lub reklamy na Facebooku mogą być świetnym wsparciem dla Twoich działań marketingowych. Ale na pewno nie powinny generować większości ruchu na stronie!
Taka sytuacja to ogromne niebezpieczeństwo dla firmy, bo koszty pozyskania klientów będą tylko rosły, a efekty kampanii będą utrzymywać się znacznie krócej. Po jej zakończeniu ruch na stronie może spaść nawet do zera, jeśli marka nie ma żadnego zaplecza organicznego. Tymczasem dobre treści będą generowały ruch i zapytania przez długie miesiące przy zdecydowanie niższych kosztach.
Brak strategii contentowej często wychodzi też w kontakcie z potencjalnym klientem. Twoi sprzedawcy albo dział customer service nieustannie muszą wyjaśniać, jak działają oferowane przez Ciebie usługi i czym różnią się od konkurencji? To znak, że na Twojej stronie nie ma żadnego źródła tych informacji. Brak odpowiednich treści może skutecznie zniechęcać użytkowników do konwersji.
Poradniki, porównania, case studies czy nawet proste sekcje FAQ, poza napędzaniem widoczności w Google i budowaniem autorytetu, pełnią też funkcję edukacyjną. Pokazują działanie Twojej firmy i sposób, w jaki może rozwiązać problemy klientów. Tak więc warto mieć wysokiej jakości content na stronie. Wówczas klienci, którzy do Ciebie trafią, będą bardziej świadomi i o wiele chętniej podejmą decyzję zakupową.
Content marketing powinien obejmować nie tylko publikację treści na stronie firmy, ale też poza nią – w social mediach czy newsletterze. Te dwa kanały są o tyle ważne, że skutecznie podtrzymują relację z marką w innym kontekście niż czysto sprzedażowy. Dzięki temu klienci kojarzą Twoją firmę nie tylko z jej ofertą, ale też z konkretnymi wartościami, emocjami, a nawet unikalnym stylem komunikacji.
Jeśli widzisz, że klienci rzadko wracają na Twoją stronę, a zaangażowanie na profilu na Facebooku czy LinkedInie jest minimalne lub zerowe – to kolejny znak, że trzeba popracować nad contentem.
W wielu branżach (zwłaszcza B2B, choć nie tylko) ogromną rolę przy pozyskiwaniu klientów odgrywa reputacja firmy.
I znów – unikalny content, który wypuszczasz, buduje Twój autorytet. To mogą być eksperckie posty na LinkedInie, webinary, raporty czy case studies. Jeżeli tego nie robisz, nie zabierasz głosu w tematach, które interesują branżę. Nie dzielisz się też swoją wiedzą, a to trochę tak, jakbyś nie istniał. Nawet jeżeli wykonujesz świetną pracę i masz wartościowe doświadczenie, możesz stracić wiele okazji do zbudowania reputacji eksperta.
Dlatego właśnie warto inwestować w angażujące, fachowe treści. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, co dobra agencja content marketingowa może wnieść do Twojego biznesu, zajrzyj na smartbuzz.pl/content-marketing!