Częstym problemem przy wyświetlaniu playera jest używanie Adblocka.
Dłuższe dźwięki na niektórych wersjach przeglądarki Chrome są ucinane.
Jeszcze nikt na świecie na jednej patelni nie wysmażył muzyki Podlasia z muzyką z Leatitii na granicy kolumbijsko-brazylijskiej i tego przysmaku z listy produktów tradycyjnych UNESCO nie wymieszał w elektronicznym, basowym, hip-hopowym, ludowym, grubym, tuczącym sosie.
Te patelnie trzyma Wikson Szczygieł (Griot Groove, VSHOOD), który z Projektem SWADA dostał teraz wyróżnienie na Festiwalu Folkowym Polskiego Radia "Nowa Tradycja" za „śmiałe zderzenie odległych zjawisk muzycznych i kulturowych”.
„To próba usłyszenia tego, co by było, gdyby młodzież w białoruskich wioskach pod Hajnówką miała w '89 roku dostęp do samplerów MPC i automatów TR – 808” – tako rzecze Wikson, który ze swadą zapoda !pod powierzchnią! to, co najtłustsze w swojej muzyce (tłuszcz zaślepia - patrz foto).
Projekt Swada: Wikson Szczygieł – samplery, syntezatory, sekwencery, Maciek Dzitkowski Dzitek – śpiew, rap, Nika Jurczuk – śpiew, Wioletta Bociuk - śpiew. Foto: Agata Awruk
Czy pojawiła się jakaś nowa muzyczna jakość na podlaskiej scenie w 2023? I przede wszystkim kto jest najlepszym wykonawcą minionego roku? Zapytałem o to kilkadziesiąt osób: lokalnych muzyków, dziennikarzy, szefów klubów i festiwali. Wyniki tej ankiety !pod powierzchnią! i cd. podsumowania muzycznego 2023 w podlaskiej muzyce (vol.2)
Prowadzący:
Andrzej Bajguz