Radio Białystok | Wiadomości | Drogowcy podpisali ostatnie umowy na budowę trasy Via Baltica w Podlaskiem
Umowy na budowę dwóch ostatnich odcinków trasy Via Baltica podpisała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Chodzi o fragmenty Podborze-Śniadowo i Suwałki-Budzisko.
Wartość obu umów na budowę łącznie niespełna 40 km trasy to miliard 800 mln zł.
Około 1,8 mld. złotych warte są kontrakty, które dzisiaj podpisała GDDKiA na projekt i budowę 40 kilometrów drogi ekspresowej S61: Suwałki – Budzisko (Budimex) i Podborze – Śniadowo (Polaqua). Pierwszy ma być gotowy jesienią 2022, a fragm. Podborze - Śniadowo - w III kw. 2023. pic.twitter.com/E0IBHmY93L
— GDDKiA Białystok (@GDDKiA_B_stok) January 8, 2020
Odcinek Suwałki - Budzisko ma być gotowy jesienią 2022 r., a Podborze-Śniadowo w trzecim kwartale 2023 r.
Trasa Via Baltica będzie biegła od Podborza koło Ostrowi Mazowieckiej przez województwo podlaskie do granicy z Litwą. Koło Ełku będzie biegła przez część województwa warmińsko-mazurskiego. Prowadzi do krajów nadbałtyckich. Trasa w Polsce ma liczyć 341 km.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku rozstrzygnęła w czwartek (21.11) dwa ostatnie przetargi na projekt i budowę odcinków S61 Via Baltica. Firma Polaqua zbuduje odcinek Podborze-Śniadowo, a Budimex - odcinek z Suwałk do granicy z Litwą w Budzisku - podała GDDKiA w komunikacie.
Wojewoda podlaski Bohdan Paszkowski wydał w piątek (30.08) pozwolenie na budowę 18-km odcinka Stawiski - Szczuczyn trasy S61 Via Baltica. W poniedziałek (02.09) zacznie się budowa - informuje wykonawca, firma Budimex. Budimex zaprojektował i będzie budował ten odcinek Via Baltica.
380 mln zł będzie kosztował projekt i budowa prawie 17 km trasy S61 Via Baltica od węzła Śniadowo do węzła Łomża Południe. W piątek (9.02) w Śniadowie podpisano umowę z wykonawcą tej inwestycji.
Podróż samochodem z Białegostoku do Warszawy jest coraz droższa. Od niedzieli (9.07) płatny jest kolejny odcinek drogi ekspresowej S8. Chodzi o 16-kilometrowy fragment z Mężenina do Wiśniewa.