Radio Białystok | Wiadomości | "Black Friday" w Polsce - eksperci apelują o rozwagę i rozsądne zakupy
"Black Friday" to w założeniu dzień z dużymi promocjami i wyprzedażami. Jednak w Polsce wielu konsumentów i ekspertów podchodzi do niego sceptycznie.
Częstym problemem przy wyświetlaniu playera jest używanie Adblocka.
Dłuższe dźwięki na niektórych wersjach przeglądarki Chrome są ucinane.
Jak informuje serwis prawo.pl nawet 90 proc. Polaków słyszało o wyprzedażach z okazji tzw. „Black Friday”, dlatego sklepy stacjonarne i internetowe mogą spodziewać się, jak co roku, prawdziwego oblężenia. Portal radzi, by jednak zachować konsumencką czujność, gdyż wiele promocji ma tylko iluzoryczny charakter i może nadwyrężyć kieszeń.
W Stanach Zjednoczonych "Black Friday" wiąże się z Dniem Dziękczynienia. Jest to pierwszy piątek po tym święcie.
W polskim handlu hasło to na dobre przyjęło się od 2015 roku - zapowiada ono wstęp do najgorętszego dla handlu okresu, związanego z zakupowym szałem poprzedzającym Boże Narodzenie.
Jednak wynika z informacji pozyskanych przez serwis Prawo.pl, wiele z wyprzedaży, towarzyszących temu wyjątkowemu dla handlu piątkowi, stanowi w istocie marketingową sztuczkę lub - w najgorszym wypadku - próbę oszustwa.
Listę nieuczciwych praktyk otwiera manipulacja ceną, czyli jej sztuczne podwyższanie, a następnie obniżanie do poziomu zbliżonego do ceny regularnej. Kolejnym nieuczciwym zabiegiem jest informowanie konsumenta, iż dany produkt w promocyjnej cenie dostępny jest tylko w określonym czasie, np. w czarny piątek, podczas gdy jest to niezgodne z prawdą - celem takiego działania jest nakłonienie klienta do podjęcia natychmiastowej decyzji o zakupie.