Radio Białystok | Wiadomości Studio Suwałki | Pasażerowie pociągu relacji Kraków-Suwałki skarżą się na częste opóźnienia na tej trasie
Jak poinformowała nas jedna ze słuchaczek, taka sytuacja miała miejsce m.in. 8 stycznia. Pociąg był opóźniony aż o 115 minut. Zdaniem naszej rozmówczyni, w tym czasie przewoźnik nie zadbał odpowiednio o pasażerów.
Mimo, że na dworze panował siarczysty mróz, nikomu nie zapewniono ciepłych napojów. Obsługa nie pozwoliła również pasażerom na umycie rąk, zasłaniając się pandemią.
Na wyjaśnienie tej sprawy przez PKP Intercity musieliśmy poczekać kilka dni. Anny Zakrzewska z biura prasowego tej firmy poinformowała, że powodem problemów była awaria lokomotywy, która zepsuła się w Sokółce.
- Ze stacji Białystok została zadysponowana lokomotywa zastępcza. W zestawieniu pociągu nie było wagonu restauracyjnego, przez co nie było możliwości wydania poczęstunku. Pomimo podejmowanych prób nie udało się także zorganizować poczęstunków od kontrahentów zewnętrznych ze względów logistycznych, takich jak czas i odległość dostawy. W związku z tym, że większość toalet w tych wagonach ma otwarty obieg WC, drużyna konduktorska przekazała informację o ograniczonej możliwości korzystania z nich.
Jak dodaje Anna Zakrzewska, każdy pasażer w takim przypadku ma prawo do złożenia reklamacji:
- Można ją złożyć w jednej z kas biletowych upoważnionych do sprzedaży biletów PKP Intercity, za pośrednictwem poczty lub formularza na stronie www.intercity.pl.
Każdą reklamację PKP Intercity będzie rozpatrywało indywidualnie w ciągu 30 dni.
Wprawdzie się doczekają, ale z lokalizacji nie są zadowoleni.
Spółka ta była zmuszona zerwać umowę z dotychczasowym wykonawcą projektu.