Radio Białystok | Wiadomości Studio Suwałki | Nieaktualne ulotki reklamują Augustów
Do takiej sytuacji doszło na Międzynarodowych Targach Turystycznych, które odbywały się pod koniec listopada w Warszawie.
Zwróciła na to uwagę podczas ostatniego posiedzenia komisji miejskich radna Aleksandra Sigillewska. Jak mówiła, w odróżnieniu od innych miast turystycznych i uzdrowiskowych, Augustów nie miał swojego stoiska. Wyłożono jedynie kilka broszurek przy stoisku województwa podlaskiego.
Były tam cztery nieaktualne z 2020 roku. Do tego na tym stoisku wyłożono ulotkę „Polska na weekend”. Opisana tam jest sobota w Augustowie. Co my możemy tam przeczytać?: „Wsiądź do kajaka. Czeka Cię wyprawa na Białoruś. Wyobrażasz sobie bezwizową odprawę paszportowo-celną w kajaku?” Czy ktoś pilnuje promocji i reklamy miasta oraz jego marki? Augustów kiedyś ją miał.
Burmistrz Mirosław Karolczuk przyznał, że ulotki promujące miasto należy przejrzeć i uaktualnić.
Może trzeba będzie zapisać to w umowie świadczenia usług turystycznych z nowo wyłonionym podmiotem, żeby jednym z jego zadań było wydanie aktualnych lub zaktualizowanie istniejących obecnie ulotek. Natomiast dużo lepszym sposobem jest promocja sieciowa i współpraca z innymi samorządami. Wystawianie się na targach naprawdę za dużo klientów nie przysparza.
Przypomnijmy tylko, że graniczna śluza między Polską a Białorusią na Kanale Augustowskim jest zamknięta od początku 2020 roku.
Zdobyła najwięcej głosów spośród wszystkich propozycji budżetu obywatelskiego. Zostanie zbudowana przy amfiteatrze nad Neckiem.
Augustowscy radni opozycyjni mają wątpliwości, czy zapisane w projekcie budżetu na przyszły rok 9 tysięcy złotych na środki dydaktyczne i książki dla pięciu szkół, to wystarczająca kwota.
Spowodowane to jest tym, że praktycznie wszystkie augustowskie jeziora mniej więcej w okolicy linii brzegowej leżą w obszarze Natura 2000.