Radio Białystok | Patronaty | 8. edycja programu "Dziel się Uśmiechem"

8. edycja programu "Dziel się Uśmiechem"


Wraz z nowym rokiem szkolnym rusza kolejna edycja programu "Dziel się Uśmiechem". 100 tys. dzieci w całej Polsce pozna zasady prawidłowej higieny jamy ustnej, a także dowie się, jak zapobiegać próchnicy zębów, która dotyczy ponad 80 proc. polskich sześciolatków i dwunastolatków. Działania edukacyjne podejmowane w ramach programu mają utrwalać u dzieci właściwe nawyki oraz zmniejszać skalę tego problemu w Polsce.

źródło: mat. org.
źródło: mat. org.

Występowanie próchnicy zębów wśród najmłodszych jest zjawiskiem alarmującym. Z problemem zmagają się dzieci w całej Unii Europejskiej, jednak polskie statystyki, na tle średniej z innych krajów członkowskich, wypadają bardzo niekorzystnie - prawie 82 proc. sześciolatków i ponad 85 proc. dwunastolatków w Polsce walczy z próchnicą. Dla porównania, 69 proc. czeskich sześciolatków ma podobny problem z zębami. Na Łotwie i w Wielkiej Brytanii odsetek ten wynosi do 55 proc., a we Francji i Danii już tylko 25 proc. sześciolatków ma próchnicę.

Kształtowanie prawidłowych nawyków przez nauczycieli i opiekunów już od pierwszych lat życia dziecka może skutecznie zapobiegać problemowi.


- Odpowiednia edukacja, szczególnie dzieci w wieku rozwojowym i ich rodziców, może zmienić dotychczasowe niewłaściwe nawyki, wpływając na zapobieganie rozwojowi choroby próchnicowej w życiu dorosłym - mówi prof. Dorota Olczak-Kowalczyk, konsultant krajowy w dziedzinie stomatologii dziecięcej oraz prezes Polskiego Towarzystwa Stomatologii Dziecięcej. - Profilaktyka jest niezwykle istotna już od etapu uzębienia mlecznego - dodaje.


Budowanie wśród uczniów świadomości o tym, jak ważna jest prawidłowa higiena jamy ustnej, odbywa się także dzięki działaniom edukacyjnym w ramach akcji społecznej "Dziel się Uśmiechem". Ten ogólnopolski program prowadzony jest od ośmiu lat przez Polski Czerwony Krzyż oraz firmę Mars Polska wraz z partnerami merytorycznymi - Polskim Towarzystwem Stomatologicznym oraz Polskim Towarzystwem Stomatologii Dziecięcej. W tym roku ambasadorką akcji ponownie zostanie aktorka, Magdalena Różczka, znana z aktywnego zaangażowania w akcje charytatywne i kampanie społeczne. Od początku programu już ponad sześćset tysięcy dzieci wzięło udział w wyjątkowych lekcjach, które przekazują uczniom zasady dbania o zdrowych uśmiech w czterech prostych krokach.


- Mycie zębów rano i wieczorem to tylko pierwszy krok do prawidłowej profilaktyki. Konieczne jest także używanie dodatkowych środków takich jak nici dentystyczne i płyny do płukania ust, żeby oczyścić przestrzenie międzyzębowe. Posiłki i przekąski spożywane w ciągu dnia także wpływają na ryzyko próchnicy, dlatego po jedzeniu, gdy nie ma możliwości wyszczotkowania zębów, warto sięgnąć po bezcukrową gumę do żucia. Nic nie zastąpi także czwartego kroku, czyli regularnych wizyt kontrolnych - wyjaśnia prof. Marzena Dominiak, prezydent Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego.


Program "Dziel się Uśmiechem” jest w całości finansowany przez firmę Mars Polska.


- Jako producent bezcukrowej gumy do żucia chcemy wykorzystywać nasze produkty w słusznej sprawie, jaką jest wspólna walka o zdrowy i piękny uśmiech polskich dzieci. Dlatego ponownie przekażemy 1 proc. ze sprzedaży gum Orbit® we wrześniu i październiku na realizację programu "Dziel się Uśmiechem" - mówi Beata Rożek, dyrektor ds. Korporacyjnych Mars Polska.


W ramach akcji szkołom dostarczane są dedykowane materiały dydaktyczne w formie zeszytów edukacyjnych przygotowanych przez ekspertów. Specjalnie opracowane treści, pełne angażujących ćwiczeń, gier i quizów ułatwiają dzieciom przyswajanie wiedzy w formie zabawy. Uczniowie otrzymują również praktyczne zestawy do pielęgnacji zębów składające się ze szczoteczki, pasty i bezcukrowej gumy do żucia Orbit®.


- Za pomocą programu "Dziel się Uśmiechem" chcemy edukować rodziców i ich dzieci, kładąc szczególny nacisk na kształtowanie i rozwijanie dobrych nawyków, które są kluczem do sukcesu w walce z próchnicą - mówi Małgorzata Szukała, kierownik Działu Promocji i Pozyskiwania Dochodów, Polski Czerwony Krzyż. - Wykorzystujemy nasze wieloletnie doświadczenie zebrane przez ponad 50 lat funkcjonowania Klubów Wiewiórki w szkołach i łączymy je z kompetencjami naszych partnerów, żeby realizować program, który odpowiada na bardzo aktualny problem społeczny, jakim jest wysoki odsetek polskich dzieci dotkniętych próchnicą.


8. edycja programu rozpocznie się we wrześniu i potrwa do końca czerwca 2021 r. Więcej informacji na stronie dzielsieusmiechem.pl.


Dodatkowych informacji udzielają:

Garden of Words

Dominika Wabich

d.wabich@gardenofwords.pl

+48 519 429 226


Mars Wrigley

Monika Piekarska

Kierownik ds. korporacyjnych

Monika.piekarska@effem.com

+48 519 328 109


Beata Rożek

Dyrektor ds. korporacyjnych

Beata.rozek@effem.com

+48 519 539 202


PCK

Urszula Okoń

urszula.okon@pck.org.pl

+48 663 558 988


źródło: mat. org. | red: zmj

Patronat medialny: Polskie Radio Białystok



Studio Radia Bialystok

studio

+48 85 744 22 22
studio@radio.bialystok.pl

ZNAJDŹ NAS





"Lalka" Bolesław Prus

Niebieski Mikrofon Polskiego Radia Białystok

REKLAMA
Nissan

"Koniec świata" Andrzej Fiedoruk



Do pobrania Zestaw formatów loga Polskiego Radia Białystok w pliku .zip



FORMULARZ UBIEGANIA SIĘ O PATRONAT MEDIALNY POLSKIEGO RADIA BIAŁYSTOK
Wypełnione formularze prosimy przesyłać na adres: promocja@radio.bialystok.pl
WYPEŁNIJ FORMULARZ ONLINE




FORMULARZ KONCERTÓW ŻYCZEŃ
WYPEŁNIJ FORMULARZ ONLINE

31 października 2020

źródło: mat. org.

31 października 2020

źródło: mat. org.

31 października 2020

źródło: mat. org.

23 października 2020

źródło: mat. org.

31 października 2020

źródło: mat. org.

31 października 2020

źródło: mat. org.



źródło: www.radio.bialystok.pl​


Białystok FM 99,4 Łomża FM 87,9 Suwałki FM 98,6 Siemiatycze FM 104,1 Białowieża FM 89,4 178,352 MHz (k.5C) DAB+

Copyright © Polskie Radio Białystok