Radio Białystok | Wiadomości | Szaleństwo wyprzedaży, czyli "Czarny Piątek"

Szaleństwo wyprzedaży, czyli "Czarny Piątek"

autor: Iza Serafin

25.11.2016, 11:31, akt. 11:37

pressmaster, Fotolia.com
pressmaster, Fotolia.com


0:00
0:00
O zakupowy zawrót głowy białostoczan pyta Iza Serafin | Pobierz plik.


Problemy z odsłuchem?

Częstym problemem przy wyświetlaniu playera jest używanie Adblocka.
Dłuższe dźwięki na niektórych wersjach przeglądarki Chrome są ucinane.

"Black Friday" to rozpoczęcie sezonu zakupowego przed Bożym Narodzeniem. Dzień, który otwiera najgorętszy okres wyprzedaży, w tym roku przypada na 25 listopada. W tym dniu klienci opanowują wielkopowierzchniowe galerie handlowe, a ich wózki uginają się pod ciężarem upolowanych okazji. I choć jest to święto z amerykańskim rodowodem, w Polsce również posiada rzeszę zwolenników.

"Czarny Piątek" ma czas po Dniu Dziękczynienia w Stanach Zjednoczonych. Nazwa wywodzi się od koloru atramentu używanego przez sprzedawców. Od tego dnia mieli oni przestać używać czerwonego, którym zapisywali straty w bilansie sprzedaży i zastępować go czarnym, za pomocą którego wpisywali wyłącznie ogromne zyski. Jak wskazują badania Amerykańskiej Krajowej Federacji Sprzedawców Detalicznych, jest to rzeczywiście prawda. Amerykanie tylko w ten jeden dzień potrafią wydać połowę oszczędności przeznaczonych na świąteczne prezenty. W "Czarny Piątek" sklepy bywają otwarte przez 24 godziny.

"Czarny piątek" również u nas

Ale "Black Friday" znany jest nie tylko w USA, Kanadzie czy Wielkiej Brytanii. Polskie sklepy również przyłączają się do tego trendu. "Wiele osób czeka właśnie na ten jeden dzień w roku, aby nabyć markowe produkty, które normalnie trzeba by było kupić w dużo wyższych cenach" - mówi Katarzyna Maciaszczyk-Sobolewska z ogólnopolskiej sieci sklepów z elektroniką, sprzętem AGD i komputerami.

"Black Friday" w Stanach Zjednoczonych to już nie tylko akcja marketingowa czy sprzedażowa. To, można rzec, już tradycja, istotny element tamtejszej kultury. Dziś w Ameryce nikt nie wyobraża sobie końcówki listopada bez szaleństwa wyprzedaży. Globalny charakter tego święta sprawia, że i w Polce klienci nie będą narzekać na brak okazji cenowych.

Eksperci przypominają też, że kupując podczas wyprzedaży i promocji, mamy takie same prawa, jak zwykle. Dotyczy to m.in zwrotów i reklamacji towarów. A sztuczne zawyżanie ceny wyjściowej i jej pozorne obniżanie jest niezgodne z prawem. Dlatego warto sprawdzić, czy promocja jest naprawdę atrakcyjna. (PAP, is/mak)


PRB
Aplikacja Polskiego Radia Białystok dla telefonów z iOS

PRB
Aplikacja Polskiego Radia Białystok dla telefonów z Androidem

Przeczytaj, zanim skomentujesz



ZNAJDŹ NAS





REKLAMA
Nowy tytul

REKLAMA
STARE DOBRE MAŁŻEŃSTWO OIFP

REKLAMA
CARMINA BURANA KONCERT ORATORYJNY OIFP

REKLAMA
OiFP PAJACE / RYCERSKOŚĆ WIEŚNIACZA, R. LEONCAVALLO / P. MASCAGNI

Podlaskie Centrum Produktu Lokalnego














źródło: www.radio.bialystok.pl

Białystok FM 99,4 Łomża FM 87,9 Suwałki FM 98,6 Siemiatycze FM 104,1 Białowieża FM 89,4 178,352 MHz (k.5C) DAB+

Copyright © Polskie Radio Białystok