Radio Białystok | Wiadomości | Krajowy Instytut Mediów opracował nowe badania słuchalności radia

Krajowy Instytut Mediów opracował nowe badania słuchalności radia

7.04.2022, 09:02, akt. 09:19

Nowe badania słuchalności radia, opracowane przez Krajowy Instytut Mediów, opierają się na danych pozyskiwanych w rozmowie telefonicznej z respondentami oraz opisujących ich zachowania związane z korzystaniem mediów.

źródło: stock.adobe.com
źródło: stock.adobe.com

Badania różnią się od Radio Track

Z pierwszego badania korzystania z takich treści wykonanego przez Instytut wynika, że wzrasta udział programów Polskiego Radia w rynku treści audio.

Aneta Tyborowska z Krajowego Instytutu Mediów mówi, że badania znacznie różnią się od dotychczasowego pomiaru Radio Track.


- Przede wszystkim nie zamykamy górnej granicy wieku. Rozmawiamy ze wszystkimi respondentami powyżej 15. roku życia - powiedziała Aneta Tyborowska.


Ich numery telefonów są wygenerowane losowo. Próbę cechuje duża szczegółowość. 


- Danym przyglądamy się od momentu spływania na nasz serwer. Sto procent wywiadów jest weryfikowanych jakościowo, poddawane są kontroli logicznej. Nie chodzi tylko o to, że wywiadów i danych jest dużo, ale by mieć przekonanie, że są jakościowo dobre i poprawne. Na tej podstawie można robić wiele wspaniałych wskaźników i raportów, nad tym będziemy pracować - dodaje Tyborowska.


Rzeczywiste użytkowanie

Jak mówił dyrektor Instytutu Mirosław Kalinowski, w przyszłości badania będą opierać się nie tylko na deklaracjach słuchaczy, ale też na tym, jak w rzeczywistości użytkują oni media.


- W okresie wakacyjnym można spodziewać się pierwszych wyników tych badań - dodał Mirosław Kalinowski.


Przedstawiciele KIM podkreślają, że wszystkie informacje będą pogłębiane w rozmowie ze słuchaczami.


Rzetelne badania

- Chcemy dowiedzieć się jakich treści oczekuje słuchacz i jak je podać - mówi z kolei prezes Związku Pracodawców Mediów Radiowych MOC Radio Artur Kubaj.


Jak dodaje, media publiczne od dłuższego czasu poszukiwały nowych, rzetelnie przeprowadzanych badań.


- Liczymy na to, że instytucja publiczna, a taką jest Krajowy Instytut Mediów, spełni kryteria transparentności badania. W dalszej części liczymy na to, że całość rynku przyjmie badania i oceni je - czyli strona badana, jak i strona zakupująca reklamy oraz pozostałe - wyjaśniał Kubaj.


Badanie na wniosek KRRiT

Badanie Krajowego Instytutu Mediów zostało uruchomione w trybie pilnym na wniosek Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w styczniu tego roku, według opracowanego przez KIM nowego standardu pomiaru słuchalności treści audio, w tym radia. Badanie realizowane jest na w pełni reprezentatywnej próbie niemal 150 tys. wywiadów telefonicznych w skali roku, w sposób ciągły, codzienny.

Krajowy Instytut Mediów powołano w styczniu zeszłego roku na wniosek Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Prowadzi pierwsze ogólnopolskie badanie dotyczące korzystania z mediów oraz urządzeń pozwalających na ich odbiór.

Badanie opisze zwyczaje i preferencje związane z oglądaniem telewizji, słuchaniem radia i korzystaniem z internetu.

źródło: IAR | red: wsz

PRB
Aplikacja Polskiego Radia Białystok dla telefonów z iOS

PRB
Aplikacja Polskiego Radia Białystok dla telefonów z Androidem

Przeczytaj, zanim skomentujesz



ZNAJDŹ NAS





REKLAMA
Nie Teatr OXFORD DRAMA - koncert

REKLAMA
OiFP PORANEK MŁODEGO MELOMANA

REKLAMA
OiFP PAJACE / RYCERSKOŚĆ WIEŚNIACZA, R. LEONCAVALLO / P. MASCAGNI

Podlaskie Centrum Produktu Lokalnego














źródło: www.radio.bialystok.pl

Białystok FM 99,4 Łomża FM 87,9 Suwałki FM 98,6 Siemiatycze FM 104,1 Białowieża FM 89,4 178,352 MHz (k.5C) DAB+

Copyright © Polskie Radio Białystok