Radio Białystok | Wiadomości | Region: Mlekovita najcenniejszą podlaską marką w rankingu "Rzeczpospolitej"
10 podlaskich marek znalazło się w Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek "Rzeczpospolitej".
Najwyżej w rankingu - na 7 miejscu - znalazła się Mlekovita, która w porównaniu z ubiegłym rokiem spadła o jedną pozycję. Wyceniono ją na 1,57 mld złotych. 18. miejsce zajęła marka Żubr - należąca do Kompanii Piwowarskiej (wartość 655 mln zł).
Na 47. pozycji znalazła się produkowana w Białymstoku Żubrówka (wartość 297 mln zł). Dwie pozycje niżej uplasowała się marka Piątnica, którą wyceniono na 280 mln zł.
Na 62. miejscu znalazło się produkowane przez Spółdzielnię Mleczarską Mlekpol - Łaciate. Jej wartość wyceniono na blisko 235 mln zł. Na 129. miejscu jest marka Absolwent o wartości prawie 84 mln zł. Największy awans spośród podlaskich firm zanotowała Łomża - browar produkowany przez firmę Van Pur - z 234. miejsca na 186. Wartość tej marki określono na 46 mln zł.
Na 256. miejscu jest Milko SM Mlekpol o wartości 23 mln zł . Trzy pozycje niżej jest inna mleczna marka - wypasione, wycenione na 22 mln zł. To własność SM Mlekovita. 282. miejsce zajęła firma Mispol z branży mięsnej (wartość 17,8 mln zł).
IV Ranking Najcenniejszych Polskich Marek otwierają kolejno: Orlen (wartość 4,392 mld zł), PKO Bank Polski (3,581 mld zł) i Biedronka (3,311 mld zł). W pierwszej dziesiątce są jeszcze: Plus, PZU, Play, Mlekovita, Bank Pekao, Lotos i Sokołów. (aj/wsz)