Radio Białystok | Wiadomości | 8 firm i konsorcjów chce wybudować ponad 16 km drogi Via Baltica w Podlaskiem

8 firm i konsorcjów chce wybudować ponad 16 km drogi Via Baltica w Podlaskiem

15.05.2017, 17:03, akt. 17:21

Osiem firm i konsorcjów chce wybudować w Podlaskiem ponad 16-kilometrowy odcinek drogi na trasie S61 Via Baltica. Firmy zaproponowały ceny od 288 mln zł do 467 mln zł.

Fotolia.com
Fotolia.com

Otwarto oferty przetargowe

Jak podała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, w poniedziałek (15.05) otwarto oferty przetargowe. Proponowane ceny dotyczą projektu i budowy fragmentu Via Baltica od węzła Kolno (z którym ma się w przyszłości łączyć planowana łomżyńska obwodnica) do Stawisk. W sumie ma powstać blisko 16,5 km drogi.

Do przetargu stanęło w sumie osiem firm i konsorcjów. Jak poinformował rzecznik GDDKiA w Białymstoku Rafał Malinowski, najtańszą ofertę, w wysokości ponad 288 mln zł, złożyło konsorcjum firm: STRABAG Sp. z o.o. i STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o. Natomiast najdroższą ofertę (na 467 mln zł) złożyło konsorcjum: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. oraz PLANETA Sp. z o.o..

Jak powiedział rzecznik GDDKiA, był to pierwszy przetarg w nowej formule, gdzie cena może stanowić 60 punktów, a pozostałych 40 zdobywa się, spełniając - jak to określił - tzw. kryteria pozacenowe (jakościowe). Zauważył, że wszyscy oferenci zaproponowali najkrótszy czas realizacji - 31 miesięcy bez okresów zimowych, wszyscy uczestnicy przedstawili też najkorzystniejsze właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni.

Natomiast w środę (17.05) mają być znane oferty w przetargu na drugi fragment Via Baltica - od Stawisk do Szczuczyna (18 km). Na te dwa odcinki - 16,5 km i 18 km - drogowcy ogłosili przetargi w lutym.

System "projektuj i buduj"

Oba przetargi mają wyłonić wykonawcę w systemie "projektuj i buduj". Oznacza to, że ma on przygotować projekt budowlany, uzyskać w imieniu inwestora zezwolenie na realizacje inwestycji, a następnie wybudować odcinek drogi wraz z całą infrastrukturą towarzyszącą.

Jak informował wcześniej resort infrastruktury i budownictwa, zawarcie umów z wykonawcami jest planowane na koniec 2017 r., a rozpoczęcie prac budowlanych powinno nastąpić w 2019 roku. Roboty potrwają do połowy 2021 r.

Droga S61 ma stanowić jedną z polskich części trasy Via Baltica, czyli połączenia krajów nadbałtyckich z południową Europą. W Ostrowi Mazowieckiej ma odbijać na północ w stronę Łomży, Szczuczyna, Ełku i Suwałk, do granicy Polski z Litwą w Budzisku. Tam będzie się łączyć z litewską drogą A5 w stronę Kowna, a stamtąd do Rygi na Łotwie.

źródło: PAP | red: mag

PRB
Aplikacja Polskiego Radia Białystok dla telefonów z iOS

PRB
Aplikacja Polskiego Radia Białystok dla telefonów z Androidem

Przeczytaj, zanim skomentujesz



ZNAJDŹ NAS





REKLAMA
OiFP PAJACE / RYCERSKOŚĆ WIEŚNIACZA, R. LEONCAVALLO / P. MASCAGNI

Podlaskie Centrum Produktu Lokalnego














źródło: www.radio.bialystok.pl

Białystok FM 99,4 Łomża FM 87,9 Suwałki FM 98,6 Siemiatycze FM 104,1 Białowieża FM 89,4 178,352 MHz (k.5C) DAB+

Copyright © Polskie Radio Białystok