Jeśli strona internetowa ma być konkurencyjna, użyteczna, atrakcyjna dla użytkowników i wyszukiwarek internetowych, to należy zadbać o jej optymalizację i skuteczne pozycjonowanie. Szeroko pojęte działania SEO są kluczowe w przypadku każdego sklepu internetowego. Służą one przede wszystkim poprawieniu widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Na pozycjonowanie składa się wiele elementów, dotyczą one działań zarówno on site, jak i off site, czyli bezpośrednio na stronie i poza nią. Konieczne jest przeanalizowanie meta title i description, dokonanie poprawek, to samo dotyczy nagłówków, nawigacji, struktury witryny i jej kodu źródłowego, adresów URL podstron.
Weryfikowane są wszystkie aspekty techniczne. Trzeba zadbać o to, aby sklep internetowy szybko się ładował, znaczenie mają również poprawne przekierowania i responsywność strony. Działania SEO dotyczą również link buildingu, czyli pozyskiwania wartościowych linków zewnętrznych i wewnętrznych oraz mediów społecznościowych. Nie można zapomnieć o User Experience, co ma ogromny wpływ na to, jak strona www jest postrzegana przez użytkowników. Kluczowe będzie to aby była ona dopasowana do ich potrzeb i oczekiwań. Specjalista SEO zajmuje się również ustawieniami serwera, ich optymalizacją, rozmaitymi aspektami technicznymi.
Pozycjonowanie strony internetowej to jedna z najlepszych inwestycji. Główną zaletą tego rozwiązania jest zwiększenie widoczności witryny w wynikach organicznych wyszukiwarki internetowej. Ma to kluczowe znacznie dla każdej strony, szczególnie sklepu internetowego. Pozycjonowanie dąży do tego, aby uzyskać jak najwyższą pozycję w wyszukiwarce na konkretne frazy kluczowe, najczęściej wpisywane zapytania przez użytkowników. Dla potencjalnych klientów kluczowa jest pierwsza strona z wynikami. Jeśli strona www znajdzie się w Top10, to będzie wzbudzać zaufanie, stanie się wiarygodna. Istnieje większe prawdopodobieństwo, że użytkownik trafi na daną stronę www po wpisaniu konkretnej frazy kluczowej, która będzie pozycjonowana. To z kolei przekłada się na większe szanse na sfinalizowanie zakupu, skorzystanie z usługi. Najbardziej konkurencyjne są frazy typu long-tail, mniej konkurencyjne i lepiej dopasowane do oczekiwań internautów. Można wobec tego liczyć na wysoki współczynnik konwersji.
Kolejną korzyścią płynącą z pozycjonowania strony internetowej jest zwiększenie liczby odwiedzin. Więcej osób decyduje się na przeglądanie serwisu, zapoznanie się z ofertą. To z kolei zwiększa szanse na sfinansowanie zakupu lub skorzystanie z usługi. Już samo odwiedzenie strony ma wiele korzyści, bo pozwala na wzrost rozpoznawalności marki. Dla każdego właściciela strony www kluczowe jest to, aby użytkownicy pozostawali na niej jak najdłuższej. Za pomocą pozycjonowania można również budować zaufanie zarówno do strony internetowej, jak i do marki. Jeśli witryna zostanie znaleziona z poziomu wyszukiwarki internetowej, a dokładnie z wyświetlonych przez nią wyników organicznych, to zwiększy się szansa na to, że użytkownik zapozna się z jej ofertą. Konkurencja na rynku jest obecnie ogromna, dlatego działania pozycjonerskie stały się czymś niezbędnym, aby wyróżnić się na jej tle i przyciągnąć do siebie klientów. Stają się oni również skłonniejsi do powrotu na stronę www w przyszłości.
Jeśli firma chce uzyskać większe zyski, czyli zwiększyć sprzedaż, to powinna zainwestować w pozycjonowanie. Na podstawie jej potrzeb, oczekiwań i specyfiki prowadzonej działalności można stworzyć odpowiednią strategię działania, aby zwiększyć liczbę odwiedzających witrynę, wśród których znajdują się potencjalni klienci. Będą to osoby skłonne do kupienia produktu lub skorzystania z usługi. Istotne jest to, aby ułatwić im to zadanie, usprawnić cały proces zakupowy, poruszanie się po stronie. Za pomocą odpowiednich działań SEO dąży się do wyeliminowania błędów i elementów powodujących zwiększenie współczynnika odrzuceń. Uproszczony i przejrzysty proces zakupowy to obecnie podstawa, o czym doskonale wiedzą specjaliści SEO. Większy zysk dla firmy to jedno, ale pozycjonowanie sklepów internetowych pozwala również na zmniejszenie kosztów długoterminowych. Na pierwsze efekty wdrożonych działań nie trzeba długo czekać, bo pojawiają się one już po paru miesiącach. Jest to zdecydowanie tańsze rozwiązanie niż płatne kampanie Google Ads. Skutecznie pozycjonowana strona internetowa gwarantuje wzrost liczby zamówień, więcej zapytań ze strony użytkowników.
Pomimo tego że na efekty pozycjonowania trzeba trochę poczekać, to są one jednak długotrwałe. Wystarczy dokonać pewnych modyfikacji dotyczących optymalizacji strony www, aby dopasować ją do zmieniających się wytycznych wyszukiwarki i oczekiwań klientów. Na korzyść pozycjonowania przemawia również to, że można liczyć na mierzalność efektów. Do dyspozycji jest szereg narzędzi analitycznych. Można nawet monitorować pozycję strony w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy kluczowe. Oferta pozycjonowania jest bardzo elastyczna, można sprawdzić wskaźnik ROI pozwalający na określenie najbardziej opłacalnego rodzaju reklamy. Pozycjonowanie umożliwia również poznanie oczekiwań klientów, sprecyzowanie grupy docelowej.
Jest wiele powodów, które przemawiają za tym, aby współpracować z profesjonalną agencją SEO. Zajmie się ona stworzeniem nowoczesnej, funkcjonalnej i użytecznej strony internetowej, która będzie przyjazna dla użytkowników i wyszukiwarek internetowych. Agencja SEO:
• zadba o budowanie strony pod SEO i UX,
• zajmie się zaawansowaną optymalizacją techniczną witryny,
• pomoże w konfiguracji DNS,
• doradzi w sprawie rejestracji domeny lub przedłużenia jej ważności,
• wdroży prawidłowo certyfikat SSL,
• zwiększy bezpieczeństwo witryny internetowej,
• pomoże przy poprawnej migracji strony www,
• rozbuduje lub przebuduje stronę/sklep internetowy,
• zaoferuje kompleksową obsługę strony,
• pozwoli zaoszczędzić czas i pieniądze,
• przyczyni się do zwiększenia wiarygodności i zaufania do witryny,
• zadba o uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwarki internetowej,
• zapewni długotrwałe rezultaty pozycjonowania,
• zmniejszy koszty długoterminowe,
• przyczyni się do wzrostu zysków sprzedażowych,
• pomoże zwiększyć widoczność strony i rozpoznawalność marki.
Partnerem artykułu jest Agencja SEO Empressia.