5 rzeczy, które obniżają Twoje samopoczucie. Sprawdź, czy popełniasz te błędy

[Artykuł sponsorowany]

12.04.2024, 16:45, akt. 16:45


5 rzeczy, które obniżają Twoje samopoczucie. Sprawdź, czy popełniasz te błędy
5 rzeczy, które obniżają Twoje samopoczucie. Sprawdź, czy popełniasz te błędy

Coraz więcej młodych osób skarży się na problemy z pamięcią i koncentracją. Ponadto na całym świecie wzrasta liczba chorych na depresję i zaburzenia lękowe. Negatywny wpływ na kondycję psychiczną wywiera wiele czynników. Niektóre z nich możemy wyeliminować lub znacznie zredukować, żyjąc świadomie. Poznaj 5 rzeczy, które obniżają Twoje samopoczucie.

Niewłaściwa dieta i spożywanie produktów wysoko przetworzonych

W ostatnich latach dynamicznie rozwija się nowa gałąź medycyny, jaką jest Nutripsychiatria – dieta dla mózgu odgrywa niezwykle ważną rolę. Może zarówno wspierać jego pracę, jak i wywierać szkodliwy wpływ na jego funkcjonowanie. Dziś w społeczeństwach zachodnich spożywa się dużo produktów wysoko przetworzonych - fast foodów, gotowych dań garmażeryjnych, słodzonych napojów i słodyczy. Obfitują one w cukry proste i tłuszcze trans. Jednocześnie brakuje w nich witamin, minerałów, antyoksydantów i błonnika. Ich konsumpcja wpływa negatywnie na nasze samopoczucie.

Najlepsza dla zdrowia jest dieta śródziemnomorska. Opiera się na świeżych owocach, warzywach, produktach pełnoziarnistych, zdrowych tłuszczach pochodzących z oliwy z oliwek i ryb morskich. Zawarte w nich fruktooligosacharydy i błonnik pokarmowy wspierają prawidłowe stosunki mikrobiologiczne w jelitach. Ma to ogromny wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie, ponieważ niektóre szczepy bakterii przekształcają tryptofan w serotoninę. Wspomniany neuroprzekaźnik odgrywa zaś kluczową rolę w regulacji nastroju.

Niekiedy warto zwrócić uwagę na suplementy diety, gdy z przyczyn zdrowotnych musimy zrezygnować z jakichś pokarmów. Szczególny wpływ na nastrój mają składniki takie jak kwasy omega-3, witaminy z grupy B, magnez, witamina D i cynk.

Niedobór snu lub jego niska jakość

Sen często bywa bagatelizowany we współczesnym świecie. Wiele osób woli poświęcić czas na dokończenie ważnego projektu w pracy niż nocny wypoczynek. Niestety, na dłuższą metę wywiera to szkodliwy wpływ na organizm. Podczas snu zachodzą procesy regeneracyjne, zapisywane są nowo zdobyte informacje, a emocje ulegają wyciszeniu. Osoby, które cierpią na jego niedobór, częściej skarżą się na depresję, stany lękowe, ogólne rozdrażnienie, problemy z pamięcią i koncentracją.

Brak ruchu na świeżym powietrzu

Ruch na świeżym powietrzu nie tylko korzystnie wpływa na układ krążenia i przeciwdziała otyłości, ale także reguluje nastrój. Kontakt z naturą wycisza, a aktywność fizyczna prowadzi do wyrzutu endorfin, zwanych też hormonami szczęścia. Aby poczuć się lepiej, wystarczy wybrać się na spacer.

Nadmierne korzystanie z mediów społecznościowych

Po pierwsze, media społecznościowe niepostrzeżenie kradną nasz czas. Po drugie, coraz częściej zastępują kontakt bezpośredni z przyjacielem, co wpływa negatywnie na jakość naszych relacji. Po trzecie, ich użytkownicy często porównują się z innymi, co wpędza ich w kompleksy.

Nadmierne przeglądanie serwisów informacyjnych

Choć dobrze pozostawać zorientowanym w sytuacji w kraju i za granicą, to zbyt częste czytanie newsów i oglądanie wiadomości, ma negatywny wpływ na samopoczucie. Większość materiałów opiera się na czynniku sensacyjnym. Osoby, które nieustannie śledzą serwisy informacyjne, częściej borykają się z zaburzeniami lękowymi. 






















 
 

REKLAMA
OiFP BRZYDKI KACZOREK

REKLAMA
OiFP PAJACE / RYCERSKOŚĆ WIEŚNIACZA, R. LEONCAVALLO / P. MASCAGNI

Wybory do Parlamentu Europejskiego 2024

REKLAMA
STARE DOBRE MAŁŻEŃSTWO OIFP

REKLAMA
CARMINA BURANA KONCERT ORATORYJNY OIFP

Podlaskie Centrum Produktu Lokalnego

źródło: www.radio.bialystok.pl

Białystok FM 99,4 Łomża FM 87,9 Suwałki FM 98,6 Siemiatycze FM 104,1 Białowieża FM 89,4 178,352 MHz (k.5C) DAB+

Copyright © Polskie Radio Białystok