Radio Białystok | Wiadomości | Potrzebujesz pomocy? Miejska infolinia odpowie na twoje pytania
Prawie 48 tysięcy połączeń rocznie, czyli średnio 130 telefonów każdego dnia – to bilans działania infolinii ułatwiającej obsługę mieszkańców Białegostoku w sprawach urzędowych.
Specjalny numer 879 79 79 uruchomiono w 2014 roku i dość szybko zyskał na popularności. Do tej pory pracownicy infolinii odebrali w sumie prawie 144 tysiące połączeń w najróżniejszych sprawach.
Pytania interesantów najczęściej dotyczą rejestracji pojazdów, dowodów osobistych i prawa jazdy
Najczęściej są to pytania dotyczące spraw związanych z rejestracją pojazdów, dowodów osobistych i aktów wydawanych przez Urząd Stanu Cywilnego. Jest też sporo telefonów dotyczących zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej. Mieszkańcy zgłaszają też swoje uwagi dotyczące ruchu na drogach i czystości w mieście.
Aplikacja do zgłaszania problemów
Od ubiegłego roku białostoczanie mogą także szybko kontaktować się z urzędem przy pomocy aplikacji CITTy. Korzystają z niej głownie ci, którzy zgłaszają uszkodzenia nawierzchni dróg i chodników, awarie oświetlenia i źle zaparkowane samochody.
Platforma CiTTy, która ma usprawnić kontakt między urzędem a mieszkańcami Białegostoku została uruchomiona w czwartek.