Pozycjonowanie lokalne witryny – dlaczego warto?

[Artykuł sponsorowany]

7.09.2021, 14:16, akt. 8.09.2021, 13:59


Pozycjonowanie lokalne witryny – dlaczego warto?
Pozycjonowanie lokalne witryny – dlaczego warto?

Aż 76% użytkowników wyszukuje informacje o lokalnych biznesach, a następnie odwiedza firmy tego samego dnia. Wartość pozycji w lokalnych wynikach wyszukiwania rośnie i nic nie wskazuje, żeby ten trend się zmienił. Dowiedz się więcej o pozycjonowaniu lokalnym.

Pozycjonowanie lokalne - czym jest?

Jeśli prowadzisz biznes w danym mieście i zależy Ci na pozyskaniu klientów, to pozycjonowanie lokalne okaże się ważnym działaniem. Jego celem jest budowanie wysokiej pozycji w wyszukiwarce, a także przyciąganie klientów i tworzenie marki lidera w danym mieście, regionie lub dzielnicy w przypadku dużych miast (np. Warszawa, Poznań, Kraków). Pozycjonowanie lokalne opiera się na obecności firmy w wynikach wyszukiwania oraz w mapach Google na danym terytorium. W ten sposób promuje się produkty lub usługi, które użytkownik znajdzie w swojej najbliższej okolicy. Jak to wygląda? Fraza składa się z wybranego słowa kluczowego i lokalizacji, np. fryzjer Warszawa Praga, lody Kraków centrum, dentysta Poznań. Tego typu zapytania są bardzo popularne, dlatego warto zadbać także o SEO lokalne.

Dla kogo pozycjonowanie lokalne to dobre rozwiązanie?

Ten rodzaj pozycjonowania najlepiej sprawdzi się u firm, które prowadzą swoją działalność na lokalnym rynku i zamierzają pozyskiwać klientów z bliskiej okolicy (w danym mieście, dzielnicy, na terenie województwa itp.). Mogą do nich należeć przedsiębiorstwa, które świadczą usługi w swojej siedzibie, np. sklepy stacjonarne, usługi dentystyczne, kosmetyczne, hostele, ale też firmy, które prowadzą działalność na określonym obszarze, np. żywność na dowóz, pomoc drogowa, serwis IT z dojazdem do klienta w danej dzielnicy. Coraz częściej z pozycjonowania lokalnego korzystają także marki ogólnopolskie, które oferują sprzedaż online – zależy im na tym, aby być łatwo wyszukiwanym przez osoby z różnych miast. Google podpowiada wyniki nie tylko biorąc pod uwagę zapytanie, ale też lokalizację użytkownika. Wybór jedynie pozycjonowania lokalnego będzie się sprawdzać głównie dla małych biznesów, ponieważ jest tańsze niż SEO ogólnopolskie. Jednak koszty takich działań są większe w przypadku średnich i dużych miejscowości (ze względu na konkurencyjność). Jeśli trafiasz do klientów z całej Polski, to najbardziej efektywnym rozwiązaniem będzie dla Ciebie szersze pozycjonowanie, ale w ramach niego możesz również budować widoczność lokalną. Jeśli nie wiesz, na jakie dokładnie działania SEO się zdecydować, to skontaktuj się ze skuteczną agencją, która oferuje pozycjonowanie stron.

Jak Google dopasowuje zapytania do lokalizacji użytkownika?

Google ma możliwość ustalenia miejsca pobytu użytkownika i na tej bazie prezentuje wyniki z najbliższego otoczenia. Jak to działa? Wyszukiwarka uwzględnia aktualną, fizyczną lokalizację użytkownika na podstawie lokalizacji, IP telefonu, komputera lub innego urządzenia. Google bierze też pod uwagę historię wyszukiwań. Dlatego też osoby, które nie mają włączonej lokalizacji, ale ich historia wyszukiwania obejmuje konkretne miejsca, będą otrzymywały wyniki wyszukiwania z ich uwzględnieniem.

SEO lokalne - korzyści

 Dużą zaletą pozycjonowania lokalnego jest możliwość docierania do klientów z najbliższego otoczenia zamiast konkurowania z dużymi przedsiębiorstwami o zasięgu krajowym. Taki rodzaj pozycjonowania będzie najbardziej korzystny dla małych i średnich firm z mniejszym budżetem. Obecność firmy w wyszukiwarce na lokalne frazy daje im duży potencjał i szansę na dotarcie do osób, które rzeczywiście poszukują danego typu usługi bez przepalania budżetu. Co więcej, możesz oczekiwać szybszych efektów niż w przypadku pozycjonowania na cały kraj. Dobrym rozwiązaniem może być pozycjonowanie lokalne i rozszerzanie go (wraz ze wzrostem sprzedaży) do pozycjonowania na Polskę. Oczywiście tylko w przypadku, gdy oferujesz sprzedaż w całej Polsce. Efekty pozycjonowania lokalnego są mocno uzależnione od konkurencji. Jeśli frazy związane z Twoją działalnością oraz miastem są mocno konkurencyjne, to niekiedy nie będzie opłacało się inwestowanie w nie (szczególnie przy małym budżecie). Wtedy często lepszym rozwiązaniem będzie działanie na frazach typu long tail i dopiero później zwiększenie budżetu  na rozszerzenie tej opcji. Przypadek każdego biznesu jest indywidualny, wymaga audytu oraz analizy konkurencji. Jeśli chcesz skontaktować się z profesjonalistami, to odezwij się do Semcore.





















 
 
Studio Radia Bialystok

studio

+48 85 744 22 22
studio@radio.bialystok.pl

źródło: www.radio.bialystok.pl​


Białystok FM 99,4 Łomża FM 87,9 Suwałki FM 98,6 Siemiatycze FM 104,1 Białowieża FM 89,4 178,352 MHz (k.5C) DAB+

Copyright © Polskie Radio Białystok