Radio Białystok | Wiadomości Studio Suwałki | Wprowadzenie testów wstępnych do klas integracyjnych proponuje suwalska
Według Anny Gawlińskiej ma to sprawić, że dzieci niepełnosprawne będą uczyć się z takimi rówieśnikami, którzy pomogą im nadrabiać opóźnienia.
Czasem mam wrażenie, że do klas integracyjnych trafiają wszystkie przypadki uczniów trudnych. Uczą się tam nie tylko dzieci z różnorodnymi orzeczeniami, ale też z dysleksją i dyskalkulią. A przecież klasa licząca nawet tylko 15 uczniów wymaga zindywidualizowanego podejścia do każdego z nich.
Radna proponuje, żeby przyjąć rozwiązania, jakie widziała w jednej z białostockich szkół.
Był tam test dla uczniów zdrowych. Określał on, czy dziecko spełnia kryteria, aby być w klasie integracyjnej. Czy intelektualnie jest na tyle sprawne, aby nie wymagać dodatkowego wsparcia oraz ma szacunek dla niepełnosprawnych. Przeprowadzano tam rozmowę z psychologiem i pedagogiem, a nawet specjalne testy. Dzięki temu integracja miała sens, a wyniki w takich klasach były na wysokim poziomie.
Naczelnik wydziału oświaty Alicja Jacewicz zapewniła, że pomysł radnej zostanie przekazany dyrektorom suwalskich szkół.