Radio Białystok | Wiadomości Studio Suwałki | Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem w 2028 roku ma być ukończona budowa trasy Rail Baltica
Najszybciej pociąg będzie przemieszczał się odcinkiem od granicy z Litwą przez Suwałki do Ełku.
Mówił o tym nasz gość - Tomasz Łotowski z biura prasowego PKP PLK.
Z zaplanowaną prędkością maksymalną 250 km/h. Ten odcinek to około 100 km toru, licząc ze specjalną odnogą do Olecka. Planujemy prace na ośmiu stacjach i przystankach, w tym dwóch w Suwałkach na dworcu, gdzie powstanie podziemne przejście i na nowym przystanku Suwałki-Południe - u zbiegu ulic Utraty i Staniszewskiego.
Cała trasa ma być bezpieczna zarówno dla pociągów, jak i dla samochodów.
Ważnym zadaniem projektu Rail Baltica jest zastępowanie przejazdów drogowo-kolejowych skrzyżowaniami dwupoziomowymi, poprzez budowanie wiaduktów i tunelów. To zdecydowanie zwiększy bezpieczeństwo w tych miejscach.
Obecnie gotowy jest jeden fragment trasy - z Warszawy do Czyżewa. Zaawansowane prace są na odcinku Czyżew - Białystok. Natomiast na pozostałych znajdują się wciąż na wstępnych etapach.
- Z Suwałk do Ełku pociągi będą mogły jechać z prędkością 250 kilometrów na godzinę, a z Ełku do Warszawy - 200 kilometrów - mówi Tomasz Łotowski.
Ma to być rekompensata za to, że Ratusz zmodernizuje układ komunikacyjny w sąsiedztwie stacji kolejowej Papiernia.
Stacja towarowa przeniesiona z centrum na południe Suwałk, duży przystanek przesiadkowy przy Utracie oraz torowisko wytyczone w większości po starym szlaku. To główne złożenia przebiegu trasy Rail Baltica przez miasto.
Suwałki FM 98,6 Białystok FM 99,4 Łomża FM 87,9 Siemiatycze FM 104,1 Białowieża FM 89,4 178,352 MHz (k.5C) DAB+
Copyright © Polskie Radio Białystok