Radio Białystok | Wiadomości | Uczniowie jako badacze, naukowcy i odkrywcy. II Forum Tutoringu na UwB
To okazja do realizacji własnych projektów badawczych i zdobycia kompetencji przyszłości. Na Uniwersytecie w Białymstoku podsumowano kolejną edycję programu tutorskiego pod hasłem "Uczeń jako badacz, naukowiec i odkrywca".
Częstym problemem przy wyświetlaniu playera jest używanie Adblocka.
Dłuższe dźwięki na niektórych wersjach przeglądarki Chrome są ucinane.
Wzięło w nim udział kilkunastu naukowców i ich podopieczni. Do wyboru było 30 tematów.
3-osobowa grupa uczennic I Liceum Społecznego w Białymstoku zrobiła badania dotyczące celów i planów młodzieży w perspektywie globalnego świata. Wyniki były takie, że młodzie ludzie najbardziej cenią sobie w życiu wartości materialne - m.in. pieniądze, a na ostatnim miejscu jest kierowanie się ideami czy duchowość.
Dzięki udziałowi w tym projekcie dziewczyny przede wszystkim odkryły swój potencjał badawczy, pokonały też lęk i stres związany z wystąpieniem publicznym, ponieważ musiały zaprezentować swój projekt przed audytorium - tak ocenia to tutorka profesor Halina Monika Wróblewska z Wydziału Nauk o Edukacji Uniwersytetu w Białymstoku.
One same też przyznają, że po tych doświadczeniach uwierzyły w swoje możliwości, stały się bardziej pewne siebie i poznały inne perspektywy, a szkoła nie daje takich możliwości.
Uczniowie przez pół roku spotykali się ze swoimi tutorami, mogli też uczestniczyć w ich zajęciach na uczelni.
Efekty swojej pracy zaprezentowali podczas II Forum Tutoringu na Uniwersytecie w Białymstoku.
Tutoring to forma edukacji, oparta na indywidualnym podejściu i współpracy przy opracowywaniu danego tematu. To fundament pracy w ramach Akademii Przyszłości.
| red: sk
Uczniowie mogą rozwijać swoje pasje, a uczelnia zachęca ich do studiowania. Zaczął się Program Tutorski Uniwersytetu w Białymstoku.
Dostali szansę na rozwijanie swoich pasji i zdaniem pomysłodawców tej inicjatywy - skorzystali z niej w stu procentach. 21 uczniów podlaskich szkół ponadpodstawowych przez cztery miesiące pracowało z mentorami z Uniwersytetu w Białymstoku nad wybranym problemem badawczym.
Chcą poznawać granice wolności słowa, badać przyczyny gospodarczych kryzysów czy zbadać aktywność młodzieży w samorządzie. 22 uczniów z podlaskich szkół średnich zakwalifikowało się do pierwszego programu tutorskiego na Uniwersytecie w Białymstoku.