Radio Białystok | Wiadomości | Remont linii kolejowej Łomża - Śniadowo zgodnie z planem
Mimo utrudniającej niekiedy pracę pogody, remont linii kolejowej Łomża - Śniadowo przebiega zgodnie z harmonogramem - informują kolejarze.
Utrudniająca niektóre prace lipcowa pogoda nie wpłynęła ani na planowane rozbiórki, ani dostawy materiałów - informuje Tomasz Łotowski z PKP PLK.
Zostały zainstalowane, zabudowane na stacji w Łomży trzy pierwsze nowe rozjazdy, jeszcze jeden rozjazd ma być zabudowywany. To będą takie pierwsze elementy nowej linii kolejowej, które pojawią się na stacji, które będzie widać, które już widać. Jednocześnie w Śniadowie wykonano już specjalne, mówiąc technicznie, koryto, którym pobiegnie łącznica - od kierunku Białegostoku w kierunku Śniadowo - informuje Tomasz Łotowski.
To zupełnie nowy odcinek torów dobudowanych do remontowanej linii, który pozwoli pociągom z kierunku Łap jechać do Łomży bez postojów technicznych na stacji w Śniadowie - mówi Tomasz Łotowski.
To jest około kilometra nowej linii kolejowej, krótki odcinek ale istotny. Tam prowadzimy prace gruntowe, żeby w przyszłości najbliższej układać tam tory. Dalszy przebieg prac, to przede wszystkim demontaż linii kolejowej od strony Łomży, sukcesywnie w stronę Śniadowa i układanie nowych torów - mówi Tomasz Łotowski.
Pierwsze pociągi pasażerskie maja przyjechać do Łomży wiosną przyszłego roku po ponad 30 latach przerwy w regularnej komunikacji kolejowej.
Będzie to możliwe, chociaż remont będzie jeszcze trwał, bo jego całkowite zakończenie planowane jest w 2029 r.
To kolejny etap budowy nowej linii kolejowej do Łomży. Rozpoczęła się rozbiórka starego torowiska. Prace zaczęły się od strony ulicy Sikorskiego.
Do końca 2027 roku powstanie lub będzie przebudowanych sześć dworców PKP w województwie podlaskim. Chodzi o przystanki m.in. w Łapach, Dąbrowie Białostockiej i Augustowie.
Rozpoczęły się prace związane z budową stacji kolejowej w Łomży i modernizacją torów w kierunku Śniadowa. Sprzęt i materiały potrzebne do prac będą dostarczane pociągami.