Radio Białystok | Wiadomości | Obwodnica Łomży zmienia układ ruchu w regionie
Oddanie części obwodnicy Łomży zmieniło natężenie ruchu na wielu innych drogach w naszym województwie. Podsumowała to Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad porównując dane z lat 2024 i 2023.
Wszystkich danych nie da się porównać, bo w raportach Generalnej Dyrekcji nie ma dokładnych danych dla części drogi nr 8 między Białymstokiem, a Augustowem. Ale i tak widać jakie są tendencje.
Obwodnica Łomży to, na razie, droga z jednym pasem w każdym kierunku. Po jej otwarciu, we wrześniu przejeżdżało nią w ciągu doby niewiele ponad 9 tys. samochodów, ale już w październiku było ich ponad 16 tys.
Na drodze S61 na odcinku Stawiski - Szczuczyn w 2024 roku przejechała prawie jedna trzecia pojazdów więcej. Z niespełna 11 tys. pojazdów zrobiło się ponad 14 tys. w ciągu doby.
Jednocześnie na S8 między Jeżewem, a Choroszczą przejechało 10 proc. mniej samochodów. Ale rekordowe zmniejszenie natężenia ruchu było na odcinku S8 Podborze - Zambrów Zachód. W 2023 r. średnio przejeżdżały tam 22 tys. pojazdów w ciągu doby. W 2024 r. już tylko 16 tys. Czyli prawie jedna trzecia mniej.
Trzeba zauważyć, że obwodnica Łomży jest przejezdna dopiero od września zeszłego roku. A już przez cztery miesiące tak zmieniła natężenie ruchu.
Obwodnica Łomży ma być gotowa - najpóźniej - do końca września. Wtedy na całym jej odcinku będą po dwa pasy w każdym kierunku.
Do końca 2027 roku powstanie lub będzie przebudowanych sześć dworców PKP w województwie podlaskim. Chodzi o przystanki m.in. w Łapach, Dąbrowie Białostockiej i Augustowie.
Ponad 50 km dróg ekspresowych będzie w 2025 r. oddanych do użytku w województwie podlaskim - poinformował rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku Rafał Malinowski.
"Zapraszamy do Łomży" - to tytuł nowego filmu, który ma promować miasto. Klip powstał z inicjatywy Łomżyńskiej Społecznej Rady ds. Turystyki i ma być próbą ściągnięcia do miasta turystów.