Radio Białystok | Wiadomości | Rozpoczyna się przebudowa ul. Klepackiej - inwestycja ma być gotowa na początku 2020 roku

Rozpoczyna się przebudowa ul. Klepackiej - inwestycja ma być gotowa na początku 2020 roku

1.08.2018, 15:28, akt. 15:54

Na początku 2020 roku ma być gotowa po modernizacji ulica Klepacka w Białymstoku, zapewniająca dojazd do centrum z miejscowości od południowo-zachodniej strony miasta. Inwestycja będzie kosztować 40,3 mln zł brutto; obejmuje m.in. budowę tuneli pod torami.

Fotolia.com
Fotolia.com

Umowa z wykonawcą

Podpisana została umowa z wykonawcą wyłonionym w przetargu, miejscowym Przedsiębiorstwem Eksploatacji Ulic i Mostów - poinformował w środę (01.08) białostocki magistrat. Firma złożyła najtańszą ofertę. W czterech pozostałych ceny wahały się od 43,8 do 49 mln zł brutto. Miasto Białystok zamierzało na sfinansowanie zamówienia przeznaczyć 38 mln zł brutto, ale ostatecznie zdecydowało się zwiększyć kwotę.

Plac budowy ma być przekazany wykonawcy 3 sierpnia. Według umowy, inwestycja powinna być gotowa za półtora roku.

Przebudowa ulicy

Ulica Klepacka zostanie przebudowana od połączenia z Aleją Niepodległości - budowaną właśnie tzw. śródmiejską obwodnicą, obecnie największą inwestycją drogową w Białymstoku - aż do granic miasta. Inwestycja będzie wymagać przede wszystkim wybudowania dwóch tuneli pod torami, bo modernizowaną ulicę Klepacką przecina szlak kolejowy. Obecny przejazd przez tory jest wąski, słabo oświetlony i obowiązują tam znaki "stop"; w godzinach szczytu tworzą się w tym miejscu długie kolejki samochodów, a ruch jest bardzo spowolniony.

Po przebudowie ruch samochodów, rowerzystów i pieszych będzie odbywał się w sposób bezkolizyjny pod torami kolejowymi. Przebudowana trasa ma też odciążyć sąsiednie ulice od coraz większego ruchu, a także zapewnić przejazd miejskim autobusom.

Część prac będzie prowadzona na zamkniętych terenach kolejowych, obok obecnego przebiegu ulicy Klepackiej. Oprócz przejścia pod torami zostanie tam także zbudowana nowa nawierzchnia jezdni, powstaną chodniki, drogi dojazdowe i zjazdy. W projekcie przewidziano też budowę ścieżek rowerowych i oświetlenia ulicznego, a także podziemnego zbiornika retencyjnego wraz z przepompownią i urządzeniami do oczyszczania ścieków opadowych.

Według wcześniejszych zapowiedzi, gdy inwestycja ruszy, prace budowlane mają być tak prowadzone, by całkowite zamknięcie tej ulicy nastąpiło wtedy, gdy zakończy się - prowadzona teraz - rozbudowa ul. Popiełuszki; to ona przejmie wtedy ruch samochodów m.in. z miejscowości Klepacze i miejskiego osiedla Starosielce, do centrum Białegostoku.

Miasto realizuje tę inwestycję w ramach projektu "Rozwój infrastruktury transportu miejskiego" w Białymstoku. Obejmuje on przebudowę także kilku innych ulic (m.in. Kaczorowskiego, Mickiewicza i Legionowej w centrum) oraz zakup dwudziestu nowych autobusów. Wartość tego całego projektu, to ok. 137 mln zł, w tym ponad 105 mln zł, to dofinansowanie unijne.

źródło: PAP | red: mag

ZOBACZ TEŻ:


Przedłuża się remont przejazdu kolejowego w miejscowości Lewki - kierowcy muszą korzystać z objazdów

31.07.2018, 14:15

Kierowcy podróżujący w kierunku Białorusi wciąż muszą korzystać z objazdów. Przedłuża się remont przejazdu kolejowego w miejscowości Lewki. To fragment drogi krajowej nr 66 między Bielskiem Podlaskim a drogowym przejściem granicznym w Połowcach.


Drogowcy zakończyli budowę przedłużenia ul. Sitarskiej w Białymstoku

31.07.2018, 10:29

W Białymstoku zakończono budowę przedłużenia ulicy Sitarskiej, dzięki czemu skróci się dojazd z okolicznych osiedli do centrum miasta. Inwestycja kosztowała ponad 35 mln zł.


Zamknięte centrum Choroszczy - kierowcy muszą korzystać z objazdów

30.07.2018, 07:53

Od poniedziałku (30.07) kierowcy nie przejadą przez centrum Choroszczy.




Studio Radia Bialystok

studio

+48 85 744 22 22
studio@radio.bialystok.pl

ZNAJDŹ NAS





"Kult" Łukasza Orbitowskiego

RadioRower








źródło: www.radio.bialystok.pl​


Białystok FM 99,4 Łomża FM 87,9 Suwałki FM 98,6 Siemiatycze FM 104,1 Białowieża FM 89,4 178,352 MHz (k.5C) DAB+

Copyright © Polskie Radio Białystok