Radio Białystok | Wiadomości | Marszałek województwa przeprasza za wulgarny i obraźliwy film, który miał promować Podlaskie

Marszałek województwa przeprasza za wulgarny i obraźliwy film, który miał promować Podlaskie

autor: Wojciech Szubzda

10.01.2020, 13:42, akt. 11.01.2020, 07:24

Miała być promocja województwa, a powstał obraźliwy i wulgarny film. W dodatku urząd marszałkowski zapłacił za to ponad 50 tys. złotych. W piątek (10.01) marszałek Artur Kosicki przepraszał za całą sytuację. Rozważa też skierowanie sprawy do sądu.

Artur Kosicki, fot. Monika Kalicka
Artur Kosicki, fot. Monika Kalicka

Chodzi o 20-minutowy film jednego ze znanych youtuberów, za który urząd marszałkowski zapłacił ponad 50 tys. złotych. W filmie padają m.in. obraźliwe słowa i pytania m.in. o "przekreślone krzyże" znajdujące się na jednej z cerkwi. Autor filmu mówi, że to taki miejscowy design.

Marszałek Artur Kosicki przeprasza, że takie rzeczy, za które zapłacił urząd pojawiły się w internecie.

Pracę w urzędzie marszałkowskim za ten film stracił ówczesny wicedyrektor Departamentu Współpracy z Zagranicą i Promocji Michał Podbielski. To on - według marszałka Artura Kosickiego - odpowiadał za nadzór nad realizacją materiału przygotowanego przez youtubera. Z kolei nadzór nad tym departamentem - jak nam powiedział Artur Kosicki - sprawował wicemarszałek Stanisław Derehajło. Stracił ten nadzór na wniosek marszałka Artura Kosickiego. Teraz pracę tego departamentu nadzoruje marszałek Kosicki.

Marszałek Artur Kosicki rozważa również skierowanie sprawy do sądu przeciwko autorowi filmu.

Urząd marszałkowski za film zapłacił ok. 55 tysięcy złotych. Pieniądze dostała jedna z agencji reklamowych, której zadaniem było znalezienie wykonawcy, który w swoich filmach będzie promował Podlaskie.

Urząd wydał też specjalne oświadczenie w sprawie współpracy z youtuberem:

Za nadzór nad realizacją materiału przygotowanego przez youtubera odpowiadał Departament Współpracy z Zagranicą i Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego, a konkretnie ówczesny (wieloletni) wicedyrektor Michał Podbielski, który był jednocześnie prezesem zarządu Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. Pan Podbielski od 6 czerwca 2019 roku przestał być zastępcą dyrektora departamentu i został z nim rozwiązany stosunek pracy. Nie pełni też funkcji prezesa PROT. Rzeczony departament w momencie zawarcia umowy z wykonawcą nie był nadzorowany przez Marszałka Województwa Podlaskiego Artura Kosickiego. Między innymi w związku z zaistniałą sytuacją dokonano zmian organizacyjnych, wskutek których departament ten przeszedł pod osobisty nadzór marszałka Kosickiego.

Nawiązana w maju ubiegłego roku pilotażowa współpraca z jednym z popularnych youtuberów nie przyniosła oczekiwanych efektów promocyjnych, dlatego projekt ten nie będzie kontynuowany. Pragnę podkreślić, że urząd nie zleca bezpośrednio youtuberom jakichkolwiek materiałów, jedynie za pośrednictwem firmy reklamowej zleca usługi reklamowe w postaci lokowania województwa podlaskiego na kanałach prowadzonych przez youtuberów. Tak też się stało w przypadku współpracy z firmą Polsat Media. Efekty tej współpracy akceptował bezpośrednio pan Podbielski.

Biuro Prawne Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego analizuje możliwość podjęcia dalszych kroków prawnych w tej sprawie.


O sprawie 21-minutowego filmu "Pojechaliśmy na Podlaskie", napisał w miniony czwartek branżowy portal turystyczny waszaturystyka.pl. Film, w którym znalazły się m.in. wulgaryzmy i obraźliwe sformułowania, wywołał wiele kontrowersji i komentarzy.

Interwencję poselską skierował w piątek do Kosickiego szef podlaskiej PO, poseł Robert Tyszkiewicz, o czym poinformował na Twitterze. Poseł ocenił, że film jest "kompromitacją marszałka i UMWP i ruiną dla wizerunku regionu". 


- Mamy do czynienia z obrażaniem mieszkańców i ośmieszaniem województwa. Ktoś musi odpowiedzieć za straty wizerunkowe, które ten filmik przyniósł! - napisał poseł Tyszkiewicz.


Bohaterami filmu są dwie osoby, które jadą zwiedzać woj. podlaskie. Ich wiedza o regionie opiera się m.in. na memach, czyli obrazkach z prześmiewczym tekstem. Na miejscu odwiedzają jedną z podlaskich wsi oraz stolicę regionu, Białystok. Podczas podróży prowadzą rozmowy, używając wulgaryzmów, komentując często używają obraźliwych określeń.

źródło: PAP | red: maj, wsz

PRB
Aplikacja Polskiego Radia Białystok dla telefonów z iOS

PRB
Aplikacja Polskiego Radia Białystok dla telefonów z Androidem

Przeczytaj, zanim skomentujesz

ZOBACZ TEŻ:


Trwają zgłoszenia do konkursu Podlaska Marka 2019

8.01.2020, 13:57

Najlepsze podlaskie produkty, inwestycje, odkrycia, ciekawe wydarzenia kulturalne bądź społeczne, ale też innowacyjne rozwiązania w przemyśle będą wybrane w rozpoczętej właśnie 16. edycji konkursu Podlaska Marka. Zgłoszenia można przesyłać do 22 stycznia.


W 2020 r. do rozdysponowania 152 mln zł w konkursach na dotacje z RPOWP

2.01.2020, 09:47

Ostatnich 13 konkursów na unijne dotacje z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego (RPOWP) 2014-2020 zaplanował na 2020 r. urząd marszałkowski w Białymstoku. Do zdobycia są 152 mln zł.


Podlascy radni uchwalili przyszłoroczny budżet województwa, zmienili też nazwę WOAK-u

20.12.2019, 07:16

125,6 mln zł deficytu zakłada przyjęty w piątek po południu przez radnych sejmiku budżet województwa podlaskiego na 2020 r.





ZNAJDŹ NAS





REKLAMA
Nie Teatr OXFORD DRAMA - koncert

REKLAMA
OiFP PAJACE / RYCERSKOŚĆ WIEŚNIACZA, R. LEONCAVALLO / P. MASCAGNI

Podlaskie Centrum Produktu Lokalnego














źródło: www.radio.bialystok.pl

Białystok FM 99,4 Łomża FM 87,9 Suwałki FM 98,6 Siemiatycze FM 104,1 Białowieża FM 89,4 178,352 MHz (k.5C) DAB+

Copyright © Polskie Radio Białystok