Radio Białystok | Wiadomości | Najbardziej kontrowersyjne warianty przebiegu kolejowej północnej obwodnicy Białegostoku nie będą realizowane
Spotkanie trwało ponad 3 godziny i nie było już tak burzliwe, jak pierwsze konsultacje kilka miesięcy temu.
Ponad 100 osób wzięło udział w Białymstoku w rozmowach na temat przebiegu kolejowej północnej obwodnicy miasta. Podczas spotkania przedstawiciele spółki PKP PLK zapewnili, że pierwsze - najbardziej kontrowersyjne warianty przebiegu torów - nie będą realizowane.
To też oznacza, że w samym Białymstoku nie będą budowane nowe linie kolejowe np. na osiedlach Dziesięciny i Zawady, a jedynie modernizowane już istniejące tory. Takie zapewnienia nie do końca uspokoiły mieszkańców Białegostoku.
Projektanci spółki PKP PLK pracują teraz nad kilkoma wariantami przebiegu obwodnicy kolejowej. Cały czas podkreślają, że wciąż nie ma wybranego wariantu, który będzie przebiegał przez tereny gminy Dobrzyniewo Duże i Wasilków.
Kolejne konsultacje zaplanowano na piątek (31.01) w Wasilkowie i poniedziałek (3.02) w Dobrzyniewie Dużym.
Przedstawiciele spółki PKP PLK szacują, że wybór najkorzystniejszego wariantu będzie możliwy pod koniec tego roku, a sama inwestycja byłaby gotowa za 7 lat.
Tzw. Kolejowa Północna Obwodnica Białegostoku ma połączyć trasę z Warszawy przez Białystok do Ełku z trasą z Białegostoku do Sokółki.