Radio Białystok | Wiadomości | PKS NOVA z długiem 5 mln zł. Sejmikowy spór o ratowanie regionalnego przewoźnika
autor: Aneta Łaski
Nadzwyczajna sesja Sejmiku Województwa Podlaskiego poświęcona sytuacji w spółce PKS NOVA trwała ponad cztery godziny i miała burzliwy przebieg. Radni debatowali nad kondycją finansową przewoźnika, który według przedstawionych danych zmaga się z zadłużeniem sięgającym niemal 5 milionów złotych.
Częstym problemem przy wyświetlaniu playera jest używanie Adblocka.
Dłuższe dźwięki na niektórych wersjach przeglądarki Chrome są ucinane.
W trakcie obrad nie brakowało krytycznych głosów, wzajemnych oskarżeń i pytań o przyszłość spółki.
Nieprawidłowości spółki można mnożyć godzinami - mówił radny wojewódzki Artur Kosicki.
Dodał również:
Widać, że spółka idzie ku upadkowi, przed mieszkańcami województwa podlaskiego ukrywana jest prawda na temat stanu PKS NOVA.
Marszałek województwa Łukasz Prokorym odniósł się do zarzutów, podkreślając: „Ten dług był zawsze”, sugerując, że zadłużenie nie jest nowym zjawiskiem, a wynika z długotrwałych procesów w spółce.
Prezes PKS NOVA Zbigniew Wojno bronił działań zarządu, wskazując na inwestycje w kadry:
Kwestia rozwoju firmy powoduje, że niektóre rzeczy musimy robić inaczej - pieniądze trafiły do pracowników, był wzrost wynagrodzeń, prawie 8 milionów złotych - informował Zbigniew Wojno.
W tle dyskusji o PKS NOVA pojawił się również drugi temat - planowane utworzenie Centrum Integracji Cudzoziemców w Białymstoku.
Sesja zakończyła się bez konkretnych rozstrzygnięć, ale z zapowiedzią dalszych działań kontrolnych i analiz ze strony Komisji Rewizyjnej.
Wojewódzcy radni Prawa i Sprawiedliwości wnioskują o nadzwyczajną sesję sejmiku. Chcą pilnych wyjaśnień w sprawie sytuacji w spółce PKS Nova, a także powstania w Białymstoku Centrum Integracji Cudzoziemców.
Pracownicy bazy PKS Nova w Łomży boją się o swoją pracę. We wtorek (8.07) spotkali się z prezesem firmy, po informacjach, że zarząd chce sprzedać bazy w Łomży, Zambrowie i Wysokiem Mazowieckiem.
PKS Nova pozbywa się swoich trzech baz prowadzonych w Łomży, Zambrowie i Wysokiem Mazowieckiem. Na stronie podlaskiego przewoźnika ukazały się ogłoszenia o przetargach na sprzedaż praw wieczystych do działek, na których zlokalizowane są bazy.