Radio Białystok | Wiadomości | Bezpłatne porady i praktyczne wskazówki - na dworcu PKP odbyła się akcja "Dzień Pasażera"
Opóźnienia pociągów czy brak miejsc siedzących to niektóre problemy, jakie zgłaszają pasażerowie polskich linii kolejowych.
Na dworcu PKP w Białymstoku zorganizowano "Dzień Pasażera". Wszyscy chętni mogli wypełnić anonimowe ankiety, a przy okazji poznać swoje prawa.
Sami pasażerowie mówią, że podróżowanie pociągami staje się coraz bardziej przyjemne, chociaż niektóre rzeczy trzeba jeszcze poprawić. Chodzi między innymi o punktualność, obecność punktów informacyjnych na dworcach czy czystość w wagonach.
Jak mówi Magdalena Dydyszko z Urzędu Transportu Kolejowego podczas akcji zbierane są opinie między innymi o kolei czy stopniu zadowolenia z podróży. "Generalnie ta opinia z roku na rok się poprawia. Pociągi są bardziej dostępne, usługi są coraz lepsze, przewoźnicy dokładają jak najwięcej staranności do przewozu pasażerów. Mimo to, wciąż zdarzają się uwagi" - dodaje Magdalena Dydyszko.
Wszystkie skargi można zgłaszać do Urzędu Transportu Kolejowego w Warszawie. Warto też wiedzieć, że za opóźnienie pociągu możemy domagać się zwrotu części pieniędzy za bilety. (gp/sk)
Zobacz też:
Modernizacja podlaskich dworców kolejowych
Niedziela z PKP Intercity na dworcu w Białymstoku [zdjęcia]
Białystok: Pociągi do Warszawy będą jeździć dłużej