Radio Białystok | Wiadomości | III edycja programu tutoringowego UwB dobiegła końca
autor: Aneta Łaski
Zakończyła się III edycja programu tutoringowego UwB pod hasłem „Uczeń jako badacz, naukowiec i odkrywca”.
Częstym problemem przy wyświetlaniu playera jest używanie Adblocka.
Dłuższe dźwięki na niektórych wersjach przeglądarki Chrome są ucinane.
Wzięło w nim udział 21 uczniów ze szkół ponadpodstawowych z Białegostoku, Łomży oraz Czarnej Białostockiej, którzy pracowali pod opieką naukowców nad wybranymi tematami badawczymi. Spośród 28 zaproponowanych zagadnień zrealizowano 15. Projekt rozpoczął się w grudniu i pozwolił młodzieży na sprawdzenie się w roli badaczy i odkrywców – efektem były prezentacje autorskich projektów.
Program opiera się na indywidualnym podejściu i bliskiej współpracy, będąc istotnym elementem Akademii Przyszłości.
Skąd się bierze przekonanie podlaskiej młodzieży, że ośrodki kultury, biblioteki, muzea i teatry są miejscami raczej dla starych niż dla młodych osób? To jeden z wniosków badania białostockiej Fundacji SocLab w ramach Programu Bardzo Młoda Kultura, na zlecenie Podlaskiego Instytutu Kultury.
To okazja do realizacji własnych projektów badawczych i zdobycia kompetencji przyszłości. Na Uniwersytecie w Białymstoku podsumowano kolejną edycję programu tutorskiego pod hasłem "Uczeń jako badacz, naukowiec i odkrywca".
24 zdolnych uczniów podlaskich szkół średnich będzie rozwijało swoje naukowe pasje na Uniwersytecie w Białymstoku. Uczelnia rozpoczęła właśnie pilotażowy program tutorski „Uczeń jako badacz, naukowiec i odkrywca”.