Radio Białystok | Gość | dr Marek Kruk - ekspert ds. marketingu z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu w Białymstoku

dr Marek Kruk - ekspert ds. marketingu z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu w Białymstoku

16.04.2025, 07:17, akt. 18:57

- Takich dekonstrukcji typowych dla marketingu, jeśli chodzi o święta wielkanocne, nie mamy zbyt wielu. O ile na Boże Narodzenie symbole świąteczne dochodzą do skrajnie dziwnych czasami pomysłów, o tyle na Wielkanoc te święta są takie specyficzne, że one jeszcze nie nabrały takiego czysto komercyjnego charakteru - mówił w Polskim Radiu Białystok dr Marek Kruk.

dr Marek Kruk, 16.04.2025, fot. Barbara Sokolińska
dr Marek Kruk, 16.04.2025, fot. Barbara Sokolińska


0:00
0:00
dźwięk do pobraniaZ dr. Markiem Krukiem rozmawia Adam Janczewski | Pobierz plik.


Problemy z odsłuchem?

Częstym problemem przy wyświetlaniu playera jest używanie Adblocka.
Dłuższe dźwięki na niektórych wersjach przeglądarki Chrome są ucinane.

Wielkanoc to nie tylko ważny czas dla chrześcijan, to także gorący okres dla marketingowców. Czy działają na nas wszechobecne reklamy z kurczaczkami i zajączkami? Jak bardzo można wpływać na nasze zakupowe wybory?

Między innymi o tym mówiliśmy w Rozmowie Dnia w Polskim Radiu Białystok. Gościem Adama Janczewskiego był ekspert ds. marketingu dr Marek Kruk z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu w Białymstoku.



Wielkanoc - święto duchowe, nie komercyjne

Wielkanoc to najważniejsze święto chrześcijańskie, jednak - jak zauważa dr Marek Kruk - jej wymiar komercyjny jest nieporównywalnie mniejszy niż w przypadku Bożego Narodzenia. 


Ten aspekt komercyjny świąt Wielkiej Nocy jest nieporównywalnie mniejszy, jest zdecydowanie skromniejszy. I nie atakuje nas miesiąc czy półtora miesiąca przed uruchomieniem zakupów świątecznych - podkreśla ekspert.


W odróżnieniu od Bożego Narodzenia, które już na długo przed grudniem wypełnia sklepy świątecznymi dekoracjami i muzyką, Wielkanoc nie wywołuje takiego marketingowego szumu.


Na pewno nie jest to święto, gdzie zabiegamy o klienta aż tak bardzo. To znaczy, tradycja nakazuje, co kupić i... Ewentualnie tam wybór pomiędzy poszczególnymi dostawcami może mieć znaczenie, natomiast jest to doskonały moment na to, żeby wzmocnić swój wizerunek poprzez pokazanie swoim klientom, że o nich się pamięta, że jest się razem z nimi, że życzy im się tego, co na święta zwykle się życzy, a więc albo smacznego jajka, albo wesołych świąt - tłumaczy dr Kruk.


Symbole Wielkanocy w marketingu: tradycja ponad wszystko

Wielkanocne kampanie marketingowe opierają się na sprawdzonych, tradycyjnych symbolach. 


Tutaj chyba nie jesteśmy zbyt oryginalni i tutaj jest takie konserwatywne podejście. Zresztą w ogóle zauważyłem, że takich dekonstrukcji typowych dla marketingu, jeśli chodzi o święta wielkanocne, nie mamy zbyt wielu - mówi ekonomista.


W przeciwieństwie do Bożego Narodzenia, gdzie symbole świąteczne bywają przetwarzane i wykorzystywane w coraz bardziej abstrakcyjny sposób, Wielkanoc pozostaje wierna jajkom, zajączkom i motywom wiosennym.


Jeśli popatrzylibyśmy na Boże Narodzenie, gdzie choinki są abstrakcyjne czasami, czyli symbole świąteczne dochodzą do skrajnie dziwnych czasami pomysłów, o tyle na Wielkanoc te święta są takie specyficzne, że one jeszcze nie nabrały takiego czysto komercyjnego charakteru - zauważa dr Marek Kruk.


Wielkanocne kampanie: tradycja, nie innowacja

Najbardziej widoczne działania marketingowe w okresie wielkanocnym dotyczą producentów słodyczy - mówi dr Marek Kruk


Mamy te ruszające się czekoladowe króliczki czy zajączki, czy też pisklęta gdzieś tam się wykluwające z jajek. Oczywiście takie motywy się pojawiają, natomiast czy one są zaskakujące, czy one są takie niekonwencjonalne, czy one są zapadające bardzo mocno w pamięć? Nie, one są po prostu tradycyjne - podkreśla ekspert.


Wielkanocne kampanie nie próbują kreować nowych trendów, raczej podtrzymują to, co znane i lubiane - dodaje dr Marek Kruk.


Wiosna i rodzina - kluczowe motywy komunikacji

Wielkanoc to czas, w którym konsumenci są szczególnie wrażliwi na przekazy związane z rodziną, wspólnotą i odrodzeniem.


Takim leitmotivem dominującym jest wiosna, a wiosna to odrodzenie, więc jak najbardziej wpasowuje się w tę narrację. Zresztą wydaje mi się, że też chyba wszyscy oczekujemy, że ten czas świąteczny, akurat tych świąt, to nie będzie gonitwa, a będzie właśnie taka zaduma i taki rodzinny klimat - mówi dr Marek Kruk.


Wielkanocny marketing - czy może być nachalny?

W przeciwieństwie do Bożego Narodzenia, gdzie marketing potrafi być bardzo intensywny, Wielkanoc nie daje aż tylu możliwości do komercyjnego „bombardowania” konsumentów.


Tutaj nie za bardzo mamy przestrzeń - ani muzycznie, ani dekoracyjnie, ani klimatycznie. No bo teraz tak, sztucznie wywoływać wiosnę - zupełnie bez sensu. Niech cieszy to, co jest na zewnątrz - zauważa ekspert.


Nawet jeśli w sklepach pojawiają się wielkanocne dekoracje, nie mają one takiego wpływu na atmosferę, jak zimowe ozdoby w grudniu.


Być może jest też tak, że ta wiosna w placówkach handlowych w ogóle by nie cieszyła. W związku z czym wolimy nawet, jeżeli ona tak powolutku, powolutku się wybudza, ale jest naturalna, jest prawdziwa - dodaje dr Marek Kruk.


Promocje cenowe? To nie ten czas

Czy Wielkanoc to dobry moment na promocje cenowe? Dr Kruk jest sceptyczny:


Chyba to nie jest dobry argument do tego, żeby robić teraz promocje cenowe, bo w przypadku świąt Wielkanocy charakter kluczowy odgrywają tak zwane produkty generatywne, czyli takie ogólne - jajka, mąka, bakalie itd. Tutaj ta przestrzeń do rywalizacji jest zdecydowanie mniejsza.


Owszem, sklepy mogą próbować przyciągnąć klientów promocjami, ale nie jest to kluczowy element świątecznego marketingu.


Pewnie będą promocje cenowe, bo to jest jednak magnes do tego, żeby odwiedzić dany sklep, ale myślę, że one nie stanowią takiego kluczowego wyzwania na ten czas - podsumowuje ekspert.


Rodzinny wymiar Wielkanocy

Wielkanoc, w przeciwieństwie do Bożego Narodzenia, pozostaje dla wielu świętem głęboko rodzinnym i religijnym.


Wydaje mi się, że jednak Wielkanoc świętują bardziej rodziny, które rzeczywiście tradycję religijną zachowują. Natomiast Boże Narodzenie jest też dla bardzo wielu rodzin, dla których niekoniecznie sam akt religijny ma jakieś znaczenie. Chodzi o pewną tradycję, o zabawę, o prezenty. Ta otoczka jest bardzo istotna - zauważa dr Kruk.


Lany Poniedziałek - święto nie do skomercjalizowania

Jednym z najbardziej charakterystycznych elementów polskiej Wielkanocy jest Lany Poniedziałek. Jednak, jak zauważa dr Kruk, trudno go wykorzystać marketingowo: 


On nie ma charakteru komercyjnego, bo jest trudny do zagospodarowania marketingowego. Woda nie będzie promowała się jako woda na Lany Poniedziałek, bo to jest abstrakcyjne myślenie. Produkty, które służą do polewania się, ewentualnie... Chociaż myślę, że to by było duże przegięcie, gdyby jakiś sklep ogrodniczy powiedział: "wiadra na Lany Poniedziałek". No nie, po prostu nie ma przestrzeni - uważa ekspert.


Wielkanocne wydatki - mniej znaczy więcej

Badania pokazują, że na Wielkanoc wydajemy mniej niż na Boże Narodzenie. Ekonomista tłumaczy, że nie wynika to z braku celebracji, lecz z innego charakteru świąt: 


Celebrujemy je fantastycznie, natomiast one się nie skomercjalizowały. Czyli nie musimy się otaczać całą masą bonusów, całą masą produktów, całą masą takich rozwiązań, które łatwo jest kupić.


Wielkanoc to czas, kiedy Polacy chętniej sięgają po domowe wypieki i tradycyjne potrawy, często przygotowywane samodzielnie lub kupowane od lokalnych producentów.


Nie ma bardziej radosnego domu na święta Wielkiej Nocy niż dom, gdzie jednak pachnie tym, co przygotowano samodzielnie, czyli jednak sięgamy po surowce, a nie po wyroby gotowe. Oczywiście kiermasze ciast czy wędlin - one będą miały wzięcie, ale to też będą specyficzne wędliny. To nie będą te typowe dla dyskontów. To są jednak święta, więc tutaj możemy sobie pozwolić na to, żeby może z lokalnej masarni, może od lokalnego producenta kupić coś, co jest rzeczywiście bardzo mocno kojarzone z Wielkanocą - podsumowuje dr Marek Kruk.

| red: pp, bs



TERAZ NA ANTENIE
Teraz na antenie: Na Dzień Dobry Polskie Radio Białystok

ZNAJDŹ NAS


Polskie Radio Białystok na Facebook
Polskie Radio Białystok na X
Polskie Radio Białystok na YouTube
Polskie Radio Białystok na Instagram


Dorota Bujnowska, fot. Gabriela Lasota

Dorota Bujnowska

kierownik Centrum Poradnictwa Zawodowego WUP w Białymstoku
20.10.2025

Relacje jako źródło naszej siły, motywacji do działania - to dziś nieodzowny element nie tylko życia prywatnego, ale i budowania kariery - mówi kierownik Centrum Poradnictwa Zawodowego WUP w Białymstoku Dorota Bujnowska.

Ryszard Karalus, fot. Gabriela Lasota

Ryszard Karalus

legendarny trener Jagiellonii Białystok
19.10.2025

- Wtedy nie było bezstresowego wychowania. Dzisiaj są inne czasy, o wiele trudniejsze - podkreśla Ryszard Karalus, opowiadając o trenowaniu piłkarzy w Jagiellonii Białystok. Uważa, że w wychowaniu młodzieży pomaga dyscyplina, która - jak dodaje - jest matką dobrobytu.

Miko Blascello i Sasi, fot. Joanna Szubzda

Sasi i Miko Blascello

muzycy
18.10.2025

- Wszystko będzie raczej opakowane w folkowy klimat, delikatnie mroczny, starodawny - mówi o repertuarze przygotowanym na koncert w Studiu Rembrandt Polskiego Radia Białystok wokalistka Sasi.


Tomasz Staranowicz, Tomasz „Rudi” Rudziński, Arek Stojak z grupy Bad Falcon, 18.10.2025, fot. Tomasz Kleszczewski

Tomasz Staranowicz, Tomasz "Rudi" Rudziński, Arek Stojak

członkowie grupy Bad Falcon
18.10.2025

Sokólski zespół Bad Falcon zaczyna swój trzeci rozdział. Po dużych zmianach w składzie jest premierowa piosenka i plany na przyszłość.

Łukasz Prokorym, fot. Barbara Sokolińska

Łukasz Prokorym [wideo]

marszałek województwa podlaskiego
17.10.2025

- Cały czas musimy o tym mówić, że to między innymi podlascy przedsiębiorcy są tymi, którzy tracą na zamkniętych przejściach granicznych, na sytuacji geopolitycznej - mówił w Polskim Radiu Białystok Łukasz Prokorym.

Tomasz Rogowski, fot. Areta Topornicka

Tomasz Rogowski

wójt Filipowa
17.10.2025

- Jestem pełen optymizmu, ponieważ mając przed sobą protokół, muszę powiedzieć, że dość dużo osób wzięło udział w konsultacjach - mówi wójt Filipowa Tomasz Rogowski.


Agnieszka Zawistowska, fot. Gabriela Lasota

Agnieszka Zawistowska

dyrektor Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa w Białymstoku
16.10.2025

- Polska jest w czołówce krajów, które eksportują swoją żywność. Trzy czwarte produktów trafia na rynki europejskie. Ale ważne, by rząd uchronił nas przed Mercosurem, który doprowadzi do tego, że mogą na nasz rynek wpływać produkty, które są gorszej jakości - mówi Agnieszka Zawistowska.

Katarzyna Heba i Rafał Gawkowski, fot. Joanna Szubzda

Katarzyna Heba i Rafał Gawkowski

prezes Fundacji im. Hellen Keller z Gdańska i prezes Podlaskiego Sejmiku Osób z Niepełnosprawnościami
15.10.2025

- Nie chcemy litości ani podziwu. Chcemy być traktowani jak każdy inny obywatel - mówią przedstawiciele organizacji osób z niepełnosprawnościami. Wciąż czekają na ustawę o asystencji osobistej, która - jak podkreślają - mogłaby realnie zmienić ich codzienne życie.

Ewa Ziejewska, fot. Gabriela Lasota

Ewa Ziejewska

nauczycielka języka polskiego i egzaminatorka z Liceum Infotech w Białymstoku
14.10.2025

- Oczekujemy otwartej rozmowy o pieniądzach. Jeżeli mówimy, że jest potrzebna większa swoboda dla nauczycieli, jeżeli chodzi o podstawę programową, to zróbmy to - mówi nauczycielka języka polskiego Ewa Ziejewska.


Pasowanie pierwszoklasistów przez wiceminister edukacji Katarzynę Lubnauer, 13.10.2025, fot. Paweł Wądołowski

Katarzyna Lubnauer

wiceminister edukacji narodowej
13.10.2025

Musimy pracować nad tym, żeby rodzice odzyskali zaufanie do szkoły i nauczycieli - mówiła wiceminister edukacji narodowej, która odwiedziła szkołę podstawową w Piątnicy.

Jacek Brzozowski, fot. Sylwia Krassowska

Jacek Brzozowski

wojewoda podlaski
13.10.2025

- To jest ustawa, która mówi nie tylko o sytuacjach kryzysowych na wypadek wojny, ale także o sytuacjach kryzysowych na przykład wynikających z pożaru, powodzi i innych klęsk żywiołowych - mówi Jacek Brzozowski.

Ania Karolska, fot. Gabriela Lasota

Ania Karolska [wideo]

laureatka Niebieskiego Mikrofonu Polskiego Radia Białystok
11.10.2025

- Uwielbiam eksperymentować, dlatego kolejna płyta to czysty przypadek. Będziemy opowiadać tu i teraz, stąpając bardzo twardo po ziemi, ale odlatując dźwiękami - mówi wokalistka Ania Karolska.


Krzysztof Sychowicz, fot. Adam Dąbrowski

Krzysztof Sychowicz

dyrektor oddziału Instytutu Pamięci Narodowej w Białymstoku
10.10.2025

Od października białostockim oddziałem Instytutu Pamięci Narodowej kieruje Krzysztof Sychowicz. Pochodzący z Łomży historyk z tytułem doktora habilitowanego pracuje w IPN od prawie ćwierćwiecza, przez kilka ostatnich lat na stanowisku naczelnika Oddziałowego Biura Badań Historycznych.

prof. Mariusz Popławski

prof. Mariusz Popławski [wideo]

rektor UwB
10.10.2025

Uniwersytet w Białymstoku inauguruje nowy rok akademicki. Największym hitem okazała się psychologia - nowy kierunek, o który ubiegało się aż 16 osób na jedno miejsce. W planach - weterynaria, rozbudowa kampusu i badania naukowe.

Joanna Szeląg, fot. Gabriela Lasota

Joanna Szeląg

lekarz rodzinny
9.10.2025

- W ankietach wychodzi, że to już picie ryzykowne. To taki moment, kiedy możemy się cofnąć o krok i uniknąć uzależnienia - mówi lekarz rodzinny Joanna Szeląg.


Piotr Rećko, fot. Joanna Szubzda

Piotr Rećko [wideo]

starosta powiatu sokólskiego
8.10.2025

Podlasie zostało skrzywdzone - pieniądze rozdzielono nie tam, gdzie faktycznie jest zagrożenie - podkreśla starosta sokólski Piotr Rećko, krytykując podział pieniędzy na obronę cywilną.

Przemysław Tuchliński, fot. Sylwia Krassowska

Przemysław Tuchliński

prezes Wodociągów Białostockich
7.10.2025

- Codziennie walczymy z różnego rodzaju próbami cyberataków. Najmniej jednego dnia było ich 425, a najwięcej ponad 3 tys. Cyberbezpieczeństwo wodociągów musi być zapewnione przez 24 godziny, 365 dni w roku - mówi Przemysław Tuchliński.

Anna Jakoniuk i Radosław Hancewicz, fot. Sylwia Krassowska

Anna Jakoniuk i Radosław Hancewicz

pracownik Izby Administracji Skarbowej w Białymstoku i rzecznik podlaskiej Krajowej Administracji Skarbowej
7.10.2025

Od lutego przyszłego roku wchodzi w życie Krajowym Systemem e-Faktur obowiązkowo dla wszystkich przedsiębiorców. KSeF to nie tylko nowe narzędzie pracy, ale również zmiana dotychczasowych zasad związanych z obiegiem dokumentów.


Aneta Lempart-Ostrysz, fot. Barbara Sokolińska

Aneta Lempart-Ostrysz

terapeutka uzależnień
6.10.2025

- W momencie, kiedy mamy niedojrzałe społeczeństwo, to wszelkie ograniczenia służą temu, żeby budować poczucie bezpieczeństwa. Jeżeli coś jest szkodliwe, to lepiej, żeby był do tego ograniczony dostęp - mówiła w Polskim Radiu Białystok Aneta Lempart-Ostrysz.

Katarzyna Zuzanna Zadykowicz, fot. Sylwia Krassowska

Katarzyna Zuzanna Zadykowicz

jedna z organizatorek
3.10.2025

IV Forum Kobiet Podlasia to wydarzenie, podczas którego uczestniczki będą mogły rozwijać swoje umiejętności przywódcze, uczestniczyć w badaniach profilaktycznych i dyskusjach o zdrowiu oraz roli kobiet w społeczeństwie.

prof. Marcin Moniuszko, fot. Barbara Sokolińska

prof. Marcin Moniuszko [wideo]

rektor Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku
3.10.2025

- Proponujemy na 16 różnych kierunkach przyszłość zawodową, która jest bardzo atrakcyjna. To możliwość pomocy ludziom na bardzo różnych poziomach, w bardzo różny sposób - mówił w Polskim Radiu Białystok prof. Marcin Moniuszko.


Prof. Marta Kosior-Kazberuk, rektor Politechniki Białostockiej, 2.10.2025, fot. Tomasz Kleszczewski

prof. Marta Kosior-Kazberuk

rektor Politechniki Białostockiej
2.10.2025

- Naszym głównym celem jest kształcenie przyszłych inżynierów, menedżerów, liderów, projektantów. (...) Nowoprzyjęci studenci wejdą od razu do nowiutkich laboratoriów, pracowni, w których będą się uczyć nowych technologii - mówi prof. Marta Kosior-Kazberuk.

Tadeusz Truskolaski, fot. Barbara Sokolińska

Tadeusz Truskolaski [wideo]

prezydent Białegostoku
1.10.2025

- To nie da się nagle powiedzieć: "no dobrze, wyczarowujemy schrony". Przecież ustawa o ochronie ludności cywilnej, która daje możliwość inwestowania w tego typu zabezpieczenia, weszła dopiero kilka miesięcy temu - mówił w Polskim Radiu Białystok Tadeusz Truskolaski.

Hubert Różyk, źródło: Ministerstwo Klimatu i Środowiska

Hubert Różyk [wideo]

ekspert z Ministerstwa Klimatu i Środowiska
30.09.2025

Od października w Polsce wchodzi system kaucyjny dla puszek oraz plastikowych i szklanych butelek po napojach. Jak będzie wyglądał zwrot opakowań i co zmieni się dla konsumentów?


Maria Żodzik, fot. Marcin Mazewski

Maria Żodzik

wicemistrzyni świata w skoku wzwyż
29.09.2025

- Długo czekaliśmy na te dwa metry, więc ja już wiedziałam, że mogę to skoczyć. Po prostu trzeba było to zebrać razem. I udało się skoczyć - mówi wicemistrzyni świata w skoku wzwyż Maria Żodzik.

Jacek Piorunek, fot. Sylwia Krassowska

Jacek Piorunek

członek zarządu województwa podlaskiego
29.09.2025

- Chcemy przygotować debatę, która będzie głosem Podlasia, głosem regionów flanki wschodniej Unii Europejskiej, po to, aby był słyszalny w Europie - mówi Jacek Piorunek.

Jan Krutul, fot. Dorota Sokołowska

Jan Krutul

kompozytor i dyrygent, prezes Stowarzyszenia Miłośników Muzyki Chóralnej Cantica Cantamus
28.09.2025

To wyjątkowe święto muzyki w samym sercu Białegostoku. W niedzielę (28.09) miasto znów wypełni się śpiewem - wspólnie z chórami i zespołami wokalnymi z Białegostoku i okolic można celebrować muzykę w przestrzeni miejskiej w ramach II edycji festiwalu Chóralnystok.


Adam Nowak, Grażyna Łobaszewska i Paweł Urowski, fot. A. Tyszkiewicz

Grażyna Łobaszewska, Adam Nowak, Paweł Urowski

Twórcy projektu "Piosenki o ludziach z duszą"
26.09.2025

- Jak się operuje prawdziwymi emocjami, nie kłamie nawet końcem palca, czy rzęsą, to wtedy ludzie wiedzą, że to, co do nich dociera, jest istotne - mówi Adam Nowak, lider Raz Dwa Trzy

Robert Tyszkiewicz, fot. Barbara Sokolińska

Robert Tyszkiewicz

koordynator do spraw Polonii i Polaków za granicą w kancelarii Senatu RP
26.09.2025

- Miejmy nadzieję, że tym razem władze białoruskie zrozumieją, że jeżeli myślą o jakiejkolwiek normalizacji relacji z Polską, to uwolnienie Andrzeja Poczobuta jest absolutnie brzegowym warunkiem - mówił w Polskim Radiu Białystok Robert Tyszkiewicz.

prof. Joanna Zajkowska, fot. Barbara Sokolińska

prof. Joanna Zajkowska

podlaski konsultant w dziedzinie epidemiologii
25.09.2025

- Z pozoru łagodna choroba dla osób młodych może być niebezpieczna dla osób starszych - mówiła w Polskim Radiu Białystok prof. Joanna Zajkowska.


Paweł Wyszyński, fot. A. Tyszkiewicz

Paweł Wyszyński

trener wicemistrzyni świata w skoku wzwyż Marii Żodzik
24.09.2025

Jako trener przewidział pokonanie przez Marię Żodzik poprzeczki na wysokości 2,00 m, co dało jej nowy rekord życiowy i historyczny sukces.

prof. Adam Bartnicki, fot. Joanna Szubzda

prof. Adam Bartnicki

dziekan Wydziału Stosunków Międzynarodowych UwB
24.09.2025

- Polscy przewoźnicy stali się zakładnikami reżimu Łukaszenki. Nie ukaraliśmy go, daliśmy mu narzędzie - mówił w Polskim Radiu Białystok prof. Adam Bartnicki.

Michał Gramatyka, fot. Barbara Sokolińska

Michał Gramatyka

wiceminister cyfryzacji
23.09.2025

- W 100 procentach odporni na cyberataki nigdy nie będziemy. Jeżeli ktokolwiek powie, że jest inaczej, to znaczy, że nie ma pojęcia, o czym mówi - mówił w Polskim Radiu Białystok wiceminister cyfryzacji Michał Gramatyka.


Stefan Krajewski, fot. Piotr Pietruczuk

Stefan Krajewski

minister rolnictwa
22.09.2025

- Nie chcemy zaklinać rzeczywistości. Trzeba każdego dnia udowadniać, że pracuje się na rzecz swojego okręgu, swoich wyborców, ale też na rzecz Polski - mówił w Polskim Radiu Białystok Stefan Krajewski.

Adam Juchnik, 19.09.2025, fot. Barbara Sokolińska

Adam Juchnik

dyrektor Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Białymstoku
19.09.2025

- Podlasie to przepiękny region o przepięknych tradycjach, kulturze i zabytkach, ale przede wszystkim atutem Podlasia jest przyroda. Do dyspozycji mieszkańcy Podlasia mają nie tylko nowych 11 rezerwatów, ale blisko setkę tych, które funkcjonują do tej pory - mówił w Polskim Radiu Białystok Adam Juchnik.

Mariusz Dąbrowski, fot. Sylwia Krassowska

Mariusz Dąbrowski

podlaski przedstawiciel w Domu Polski Wschodniej w Brukseli
18.09.2025

Chiny mogą mieć realny wpływ na decyzje Białorusi w kwestii bezpieczeństwa polskich granic, ale jak zareagują na zamkniecie Nowego Jedwabnego Szlaku, trudno ocenić - uważa Mariusz Chrzanowski.




źródło: www.radio.bialystok.pl

Białystok FM 99,4 Łomża FM 87,9 Suwałki FM 98,6 Siemiatycze FM 104,1 Białowieża FM 89,4 178,352 MHz (k.5C) DAB+

Copyright © Polskie Radio Białystok